OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ansvarstagande, social och trivs med att hjälpa andra? Då kan det här vara tjänsten för dig! Nu söker vi personliga assistenter till en kvinna i 20 + års åldern som är boende i Flen med sin familj. Vi söker nu både timvikarier och att fyll en fast schemarad på ca 20 %. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vår kunds intressen är bland annat att måla, gå på bio och äta på restaurang. Hon har en intellektuell funktionsnedsättning och utifrån detta behöver hon hjälp och stöttning i sin vardag. Du kommer att få hjälpa till med det mesta som kan tänkas uppkomma i hennes vardag.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa
goda relationer och ta stort ansvar, vi söker därför efter dig som är social
och ansvarstagande. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av
att tidigare arbeta som personlig assistent.
• Är en kvinna i åldern 20 +
• Är ansvarstagande
• Tar egna initiativ
• Tycker om att arbeta med människor
Låter tjänsten som något som skulle passa dig? Tveka inte att komma in med din ansökan!
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:
Schemat är förlagt dag, kväll, natt och helg. Det förekommer väntetid på natt.
Lön:
Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:
Enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vi önskar att du som söker denn tjänst även beställer ett plisregisterutdrag. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult