OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad i ditt arbete? Välkommen till oss på Humana Assistans!
Om tjänsten
Kunden du kommer arbeta hos är en kvinna som behöver sina personliga assistenter för stöttning i sin vardag där funktionsnedsättningen sätter gränser för henne. I arbetet som personlig assistent så är din roll att vara behjälplig i vardagen, vilket innebär att du kommer vara med på daglig verksamhet tre dagar i veckan.
Kunden har autism och för henne är det viktigt att assistenterna arbetar på ett motiverat och strukturerat sätt, då det har stor betydelse för henne både vid aktiviteter men även i vardagen. Hon är väldigt aktiv som person med mycket energi. Du som assistent kommer att vara med kunden på daglig verksamhet.
Vem vi söker:
Din roll som personlig assistent är väldigt betydelsefull och vi ser gärna att du som person är lugn och tålmodig samt visar ett stort engagemang i ditt arbete. Hos kunden arbetar assistenterna med lågaffektivt bemötande och du kommer att få lära dig autismpedagogiken och det är viktigt att du som assistent är engagerad för din egen utveckling och lärande.
I arbetet ska du som assistent kunna ligga steget före kunden vid de olika aktiviteterna och det är därför också viktigt att du är trygg i dig själv och ditt arbete. Vi ser gärna både manliga och kvinnliga sökande, men störst vikt läggs vid personlig lämplighet samt de kvalitéer och kompetenser vi efterfrågar i annonsen.
För att vara aktuell för tjänsten är det meriterande om du har:
- att du har tidigare erfarenhet av autism
- att du har tidigare erfarenhet av yrket som personlig assistent eller likvärdigt arbete
- att du kan arbeta dagtid
Tjänster och arbetstider: Vi söker en personlig assistent till schemarad där sysselsättningsgraden kommer vara 50%.
Du som assistent kan komma att ha möjlighet till utökad arbetstid i höst/vinter.
Arbetspassen är dagtid och arbetstiderna är tisdag, onsdag och torsdag kl.09.00-15.30. Vi tillämpar anställningsformen "Så länge uppdraget varar" samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: I slutet av Juli eller enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult