OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu personliga assistenter som vill arbeta hos en av våra kunden i Östersund. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vår kund är en kvinna i 30-års åldern som nu behöver flera asststenter till till team. Som personlig assistent kommer du att stötta upp och vara behjäplig där funktionssättningen sätter gränser för henne. Dina arbetsuppgifter är varierande och kan innefatta hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor, vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader ochstötta upp vid personlig omvårdnad.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. Som person är du flexibel och lyhörd och är lugn i ditt arbete. Det är meriterande för tjänsten ifall du har datavana. Vi ser gärna kvinnliga sökande för tjänsten, men personlig lämplighet är viktigast. Erfarenhet inom vård och omsorg är inget krav, utan endast meriterande för tjänsten.
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- rökfri
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
- har datorvana
- har körkort och tillgång till bil
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Arbetstiderna är på 22,5h/ dygn assistans men 7,5h väntetid under natten.
4 st tjänster som innefattar 22,5h/v med 6 dygn på ett 4 veckors rullande schema.
1 st tjänster som innefattar 15h/v med 4 dygn på 4 veckors rullande schema.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Tillträde av schemaraderna från 1 november, men ser gärna att du kan påbörja introduktion innan.
Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Välkommen med din ansökan
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult