OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personliga assistenter Nu söker vi två nya personliga assistenter till vår kund i Östersund I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vår kund är en 50-årig kvinna som har en förvärvad kroppskada och som därför är i behov av assistans. Hon är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta i sin vardag som till exempel hushållsbestyr, matlagning och personlig omvårdnad. Kunden vill mycket, men kan inte göra allt hon vill själv och det är viktigt att du som assistent kan se möjligheter iställer för hinder i vardagen. Manuella förflyttningar förekommer men det finns även hjälpmedel i hushållet.
Som personlig assistent hos henne ska man vara lyhörd och veta när man ska finnas i bakgrunden eller när man ska kliva fram och föra kundens talan. Assistansen är där för att möjliggöra att hon ska kunna leva sitt liv på det sätt hon vill och som hon hade kunnat göra utan sin skada. Det är även viktigt att du har respekt för kundens privatliv. Det finns arbetande hundar i hushållet så har du hundvana sedan tidigare är det meriterande och skriv gärna om den erfarenheten i din ansökan. Som personlig assistent kan du även få möjlighet att följa med kunden på resor.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Vi söker två personliga assistenter till schemarader på 48%. Arbetstiderna är delade turer kl. 09:30-15:00 & 17:00-22:00, nätter med väntetid mellan kl: 20:00-06:00.
Vi tillämpar anställningsformen ´Så länge uppdraget varar´
Lön:Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker personliga assistenter som har god arbetsmoral, är noggrann, punktlig och har god fysik och klarar av förflyttningar. Du kan ta egna initiativ i ditt arbete om det behövs men också följa skriftliga och muntliga instruktioner. Det är bra med erfarenhet av vårdyrket, men det viktigaste är din personkemi med kunden och din förståelse för personlig assistans.
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- B-körkort och tillgång till egen bil
- Ej har hundallergi och inte är hundrädd
- uppvisat ett registerutdrag
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordisktomsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobbasom personlig assistenthos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankIDoch godkänner att använda ditt BankIDi tjänsten.
Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du vetamer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult