OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nutvå assistenter på fast rad på 50% vardera och timvikarier till en av våra kunder i Östersundsområdet!
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat vårdyrke. Som person är du lyhörd i ditt arbete och kan läsa av när du ska finnas i bakgrunden och när du ska kliva fram. Du har en god arbetsmoral, är noggrann och kan ta egna initiativ då det behövs. Det är viktigt att du kan följa skriftliga och muntliga instruktioner för att kundens vardag ska fungera på det sätt som hon vill och ha respekt för kundens privatliv. Förflyttningar och lyft förekommer så det är viktigt att du har en god fysik. Resor kan även förekomma i arbetet.
Vår kund är en kvinna i 50-årsåldern som är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta i sin vardag. Här ska du kunna se möjligheter i stället för hinder. Vår kund är aktiv och vill mycket men hon når inte riktigt ända fram och där behövs assistenternas hjälp vilket gör att du som assistent måste vara lyhörd i arbetet.
Vi ser gärna att du bifogar ett personligt brev i din ansökan där du beskriver lite om dig och dina fritidsintressen, så vår kund får en uppfattning om vem du är som person.
Kunden är intresserad av jakt och fiske och det är meriterande om du delar dessa intressen med henne. Det finns även hundar i hemmet så det är viktigt att du inte är allergisk eller hundrädd och vi ser gärna att du själv har tidigare hundvana.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Vi söker två personliga assistenter till schemarader på 48%. Arbetstiderna är delade turer kl. 09:30-15:00 & 17:00-22:00, nätter med väntetid mellan kl: 20:00-06:00.
Vi tillämpar anställningsformen ´Så länge uppdraget varar´
Lön:Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- B-körkort och tillgång till egen bil
- Ej har hundallergi och inte är hundrädd
- uppvisat ett registerutdrag
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll inom vården
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordisktomsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobbasom personlig assistenthos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankIDoch godkänner att använda ditt BankIDi tjänsten.
Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du vetamer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult