Kvinnlig assistent

Kvinnlig assistent

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att anordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

Vi söker nu kvinnliga tjejer/kvinnor til en medelålders blind, autistisk kvinna med utvecklingsstörning som bor i sitt föräldrahem i Haninge.

Vi behöver hjälp av någon som till en början kan vara timvikarie, fast återkommande är söndagar dagpass. Vi vill ha en flexibel person som inte har några hinder att jobba både dag, kväll/natt och även helgpass och kan jobba extra när någon blir sjuk. Det här är en dygnet-runt-assistans.. Det här jobbet kan passa bra att kombinera med annat, eller för dig som studerar. Fungerar allt bra kommer detta att gå över till en fast tjänst, ungefär 50%.

Vi söker dig som är stabil, mjuk, gullig och empatisk i ditt sätt. Du måste tala god svenska och både kunna förstå och göra dig förstådd på svenska språket, eftersom kunden har kommunikationssvårigheter. Du ska vara en lugn och balanserad person med stort tålamod. Du ska ha god förmåga att samverka då det finns anhöriga i hemmet.


Vi ser helst att du har utbildning och/eller erfarenhet, men har du inte det får du lära dig på arbetsplatsen.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi startar rekryteringsprocessen omgående så skicka in din ansökan omgående!

Ev frågor besvaras av kundansvarig Carina Molin 08-505 920 49.


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


26 november 2024

14 oktober 2024

25 november 2024