OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb. Välkommen till Humana! Läs mer på www.humana.se
Nu söker vi en personlig assistent till vår glada och sociala kund i Hässelby. Vår kund är en 32-årig kvinna som efter en olycka är i behov av personlig assistans.
Om tjänsten:
Vår kund är efter en olycka i behov av personlig assistans. Hon sitter i rullstol och behöver någon som kan hjälpa och stötta henne med allt i vardagen. I arbetsuppgifterna ingår det att hjälpa kunden med träning, förflyttning och hygien samt vardagssysslor såsom matlagning och städning. Kunden är social och tycker mycket om att hitta på olika saker på sin fritid.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet från en liknande roll eller utbildning inom vården
• Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• Är mellan 25-40 år
• Inte har husdjur eller röker
• Ser denna tjänst som långsiktig
Det är viktigt för vår kund att du som söker är pålitligt, noggrann och ansvarfull så hon känner sig trygg med dig i vardagen. Att du är trevlig och social är ett plus för då kommer du och vår kund att komma överens bra!
Du ska även ha förmågan att känna av i vilka situationer som du som assistent behövs samt i vilka situationer som du ska hålla dig i bakgrunden. Det är även meriterande om du har möjlighet att följa med kunden på resor under sommaren då hon gillar att resa.
Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Arbetstid/Varaktighet: Ca 40%, varierande dag, kväll, vardag och helg. Arbetspassen är förlagda 8:30-16:30 eller 16:30-00:30.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde: Omgående
Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Humana har valt att använda personlighetstestet MINT, som en del i urvalsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av ett antal frågor och tar cirka 10 minuter att besvara.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv".
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig