KYC-administratör med fokus på telefonsupport sökes till storbank!

KYC-administratör med fokus på telefonsupport sökes till storbank!

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att få in foten på en bank genom ett meriterande uppdrag? Du har minst gymnasiekompetens och erfarenhet från ett serviceinriktat arbete, gärna med inslag av telefoni. Huvudsaken är att du är intresserad och taggad på att utvecklas inom ett spännande område! Läs vidare för att ta reda på om detta är tjänsten för dig!
Om tjänsten
På Perido söker vi dig som vill arbeta som KYC-administratör hos vår kund som är en av Nordens största banker. Tjänsten är placerad i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som KYC-administratör blir du en del av det nystartade team som arbetar inom AML (Anti Money Laundering) och KYC (Know Your Customer). Tillsammans med dina kollegor motverkar ni penningtvätt och annan finansiell brottslighet enligt det uppdaterade pengatvättsdirektivet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att ha kontakt med privat- och företagskunder för att guida dem och besvara frågor gällande KYC/AML.
Kontakt sker främst via telefon men viss mejlkontakt kan förekomma.
Dina egenskaper
Den vi söker sätter service i främsta rummet och trivs helt enkelt i en roll med mycket kundkontakt! Du är självgående, strukturerad och bemöter varje uppgift med en stor portion nyfikenhet. För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt driv med hög arbetsmoral och klarar av att arbeta såväl självständigt som i team. Att bidra till gruppens goda stämning med ett glatt humör är en självklarhet för dig. Slutligen är det viktigt att du uttrycker dig professionellt i din kommunikation.
Om du längtar efter att bli en del av ett sammansvetsat team som tillsammans arbetar mot ett gemensamt mål – så kommer du trivas här. Vi ser framemot din ansökan!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasiekompetens
Arbetslivserfarenhet från ett administrativt arbete
Goda datorkunskaper
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska

Meriterande:
Högskoleutbildning inom relevant område
Erfarenhet från AML eller KYC
Erfarenhet av kundkontakt
Erfarenhet av kundrådgivning av företagskunder

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32598 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2021
  • Ansök senast: 3 november 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024