KYC-administratör sökes till nordisk storbank!

KYC-administratör sökes till nordisk storbank!

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att få in foten på en bank genom ett meriterande uppdrag? Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning och erfarenhet från ett serviceinriktat arbete. Utöver din bakgrund är det viktigt att du är intresserad och taggad på att utvecklas inom ett spännande område! Läs vidare för att ta reda på om detta är tjänsten för dig!
Om tjänsten
På Perido söker vi dig som vill arbeta som KYC-administratör (Know your Customer) hos vår kund som är en av Nordens största banker. Tjänsten är placerad i Solna, strax norr om Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som KYC-administratör kommer du huvudsakligen att arbeta med att kontakta företagskunder och säkerställa att dessa besvarar frågor i enlighet med rådande KYC-regelverk. Kontakt sker främst via telefon och följs av administrativa göromål i bankens datasystem. Det kommer framför allt röra sig om kontakt mot svenska och norska kunder, goda kunskaper i engelska är ett krav för tjänsten och kunskap i nordiska språk är starkt meriterande. Arbetet sker i nära samarbete med andra team i Norden.
Dina egenskaper
Den vi söker sätter service i främsta rummet och trivs helt enkelt i en roll med mycket kundkontakt! Du är självgående, strukturerad och bemöter varje uppgift med en stor portion nyfikenhet. Med starkt driv, initiativtagande och hög arbetsmoral så klarar du av att arbeta såväl självständigt som i team. Att bidra till gruppens goda stämning med ett glatt humör och peppande är en självklarhet för dig. Slutligen är det viktigt att du har ett intresse för KYC/AML och kreditämnen.
Är det dig som vi letar efter? Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning
Arbetslivserfarenhet från kundservice/support
Goda datorkunskaper
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska

Meriterande:
Kunskaper i nordiska språk
Erfarenhet från AML eller KYC

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 31/1 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32697 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 18 november 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024