KYC-administratörer sökes till storbank i Östersund!

KYC-administratörer sökes till storbank i Östersund!

Arbetsbeskrivning

Har du något års erfarenhet inom AML/KYC? Vill du fortsätta utvecklas inom analys och finans på en av våra största banker? Är du analytisk lagd och uppskattar att få grotta ner dig i detaljer? Har du lätt för att sätta dig in i stora mängder information och komplexa samband? Här är en tjänst för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu dig som vill arbeta med AML/KYC och motverka penningtvätt och descriptionbedrägerier i en roll som KYC-administratör hos en av nordens största banker. Denna tjänst har sin placering i Östersund.
Dina arbetsuppgifter
Som KYC-administratör kommer du spela en viktig roll i att säkerställa att banken inte medverkar till penningtvätt eller finansiell kriminalitet. Fokuset kommer ligga på kundkännedom enligt ett antal parametrar kopplade till rådande regelverk. Följande arbetsuppgifter är de som du huvudsakligen kan vänta dig:
Kontakta kunder och begära in information
Paketera och sammanställa informationen för att presentera den
för avdelningens AML-analytiker
Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all
information som krävs för djupgående analys av kunder finns
tillgänglig
Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns
för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt
eller annan finansiell kriminalitet

För att du ska få en så bra start som möjligt i tjänsten kommer du att få genomgå en introduktion.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och engagerad person som dras till roller där komplexa analyser står i fokus. Som KYC-analytiker kommer du får användning av din noggrannhet och känsla för kvalité. Dessutom tror vi att du trivs med att både arbeta självständigt likväl som i grupp. Dessutom är du en ansvarsfull person som är nyfiken och har ett serviceinriktat arbetssätt
Du är varmt välkommen med att skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning för rollen
Minst 1 års erfarenhet inom AML/KYC alternativt relevant erfarenhet av analysarbete
Har goda kunskaper i Office-paketet
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Tillträde i oktober.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 31922 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2020
  • Ansök senast: 30 oktober 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024