OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vill du gå in i en spännande roll hos Swedbank med stora utvecklingsmöjligheter? Har du minst 1 års erfarenhet av AML/KYC eller erfarenhet inom bank? Har du högskoleexamen inom juridik/ekonomi eller liknande? Då kan du vara rätt person; Swedbank expanderar avdelningen Middle Office inom Svensk Bankverksamhet för att stärka arbetet med att motverka penningtvätt och bedrägerier.
Om verksamheten
På Swedbank får du möjlighet att utvecklas i en dymanisk och utmanande miljö - här finns goda chanser att utvecklas inom den finansiella sektorn.
Mer om tjänsten
Vi söker nu flera KYC Administratörer till en helt ny arbetsgrupp!
Övergripande fokus för avdelningen Middle Office är att säkerställa kundkännedom av hög kvalitet gällande de kunder som baserat på olika parametrar klassificeras som högriskkunder, oavsett i vilket steg i kundlivscykeln de befinner sig.
I rollen som KYC Administratör kommer du bli en viktig del i bankens fortsatta arbete med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet.
I rollen som KYC-administratör kommer du att ha mycket kundkontakt över telefon och arbeta med både privat och företagskunder. Du kommer tillexempelvis:
- Kontakta kunder och begära in information
- Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker
- Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig
- Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet
Start: Mitten av augusti
Omfattning: Heltid
Längd: 6 månader med möjlighet till förlängning
Ort: Stockholm
Din profil
Vi söker dig som har:
- Minst 1 års erfarenhet av AML/KYC eller erfarenhet inom bank/finans
- En akademisk examen inom förslagsvis ekonomi, juridik eller annan passande utbildning för rollen
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, då kontakten sker på dessa språk mot kunderna
- Tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat arbete inom exempelvis restaurang, butik eller vården, vilket gett dig god vana av kundbemötande
För att både lyckas och trivas i rollen tror vi att du som person är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09