KYC responsible till Heimstaden i Malmö

KYC responsible till Heimstaden i Malmö

Arbetsbeskrivning

Heimstaden is a leading European residential real estate company with more than 120,000 homes across 10 European countries and a property value of SEK 203 billion. We acquire, develop, and manage properties with an evergreen perspective, and every day our 1,800 people create value for owners and Friendly Homes for customers, guided by our values – Dare, Care, Share.

Heimstaden fortsätter växa och du är efterlängtad! Till bolagets förstklassiga Treasury på huvudkontoret i Malmö söker vi nu en KYC responsible med fokus på den dagliga hanteringen av KYC-processer.

Den här tjänsten passar dig som till exempel har arbetat med KYC dokumentation inom back-office/middle-office på bank alternativt har erfarenhet av en roll som KYC responsible i ett större bolag. Tjänsten ingår i Treasuryavdelningen om 17 personer och du rapporterar till Head of Group Bank. Heimstaden är en modern arbetsplats med flexibilitet för individen att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan.

Varmt välkommen till bolaget där du har goda utvecklingsmöjligheter inom ditt område och där du får vara med där det händer.

I den nyetablerade tjänsten som KYC responsible kommer du att hantera det dagliga arbetet och utvecklingen av funktionen med fokus på best practice och policy. Du kommer att ha ambitionen att tillhandahålla en förstklassig hantering för både inkommande och utgående KYC-förfrågningar samt stödja interna kunder.

Du kommer att arbeta med systemimplementering inom KYC-området och hjälpa till att sätta upp nya och förbättra befintliga arbetssätt, ständigt på jakt efter best practice och möjligheter att öka effektiviteten i hur man arbetar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Bygga och underhålla ett högkvalitativt KYC dokumentarkiv i samarbete med andra
• Upprätthålla goda relationer och transparens med externa intressenter (såsom finansiella institutioner, motparter och andra tjänsteleverantörer) genom att slutföra deras kontinuerliga KYC- och AML-procedurer
• Säkerställa att Heimstaden på samma sätt utför och dokumenterar utgående KYC för relevanta affärspartners och motparter
• Bidra till ett koncernövergripande samarbete inom Heimstaden genom att tillhandahålla översyn och stöd till interna kunder som står inför KYC-ärenden
• Effektivisera och vidareutveckla KYC-funktionen

Vem är du?
För att trivas i rollen är du en strukturerad lagspelare som lägger vikt vid att det blir rätt. Du är en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som stimuleras av ett högt tempo. Tjänsten innebär interaktion med många delar inom bolaget såväl internt som externt. Det är därför viktigt att du trivs med att interagera och kommunicera med olika människor på olika funktioner och nivåer. Du är flexibel och drivs av att förbättra och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål.

Vi ser gärna att du har en ekonomiutbildning eller motsvarande och har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom bank eller från ett större internationellt bolag. Vidare är du en medelgod systemanvändare. Du behärskar engelska väl, i såväl tal som skrift.

Har vi väckt din nyfikenhet?
Kom förbi på en kopp kaffe så pratar vi mer. Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Heimstaden med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kristina Bennet på tel. 0703-755075 kristina.bennet@mpya.se eller Jannika Skoglund på tel. 0733-607457, jannika.skoglund@mpya.se.

Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mpya Finance
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 22 januari 2022

Liknande jobb


Erfaren ekonom med passion för förändringsarbete

Erfaren ekonom med passion för förändringsarbete

5 juli 2024

Inköpscontroller till Comfort-kedjan

Inköpscontroller till Comfort-kedjan

5 juli 2024

Controller

Controller

5 juli 2024