OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KYC/AML - Administratörer 15 st
Uppdragsbeskrivning
Till vår kund söker vi 15 st KYC-administratörer
Jobbeskrivning:
Kunden expanderar avdelningen Middle Office inom Svensk Bankverksamhet för att stärka arbetet med att motverka penningtvätt och bedrägerier. Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet inom AML/KYC alternativt relevant erfarenhet av analysarbete.
Kunden söker flertalet KYC Administratörer till en helt ny arbetsgrupp på avdelningen Middle Office.
Övergripande fokus för avdelningen Middle Office är att säkerställa kundkännedom av hög kvalitet gällande de kunder som baserat på olika parametrar klassificeras som högriskkunder, oavsett i vilket steg i kundlivscykeln de befinner sig.
I rollen som KYC Administratör kommer du bli en viktig del i bankens fortsatta arbete med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet.
Tjänsten kommer att inledas med en period för introduktion. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader. Det finns chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Arbetsuppgifter:
I rollen som KYC-administratör kommer du att ha mycket kundkontakt över telefon och arbeta med både privat och företagskunder.
Du kommer exempelvis:
Kontakta kunder och begära in information
Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker
Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig
Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet
Kompetenskrav:
Har minst 1 års erfarenhet av AML/KYC
Har en akademisk examen inom förslagsvis ekonomi, juridik eller annan passande utbildning för rollen
Har goda kunskaper i Office-paketet
Har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, då kontakten sker på dessa språk mot kunderna
Har tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat arbete inom exempelvis restaurang, butik eller vården, vilket gett dig god vana av kundbemötande
För att både lyckas och trivas i rollen tror vi att du som person är noggrann och strukturerad i ditt arbete och du gillar att arbeta metodiskt. Du kan arbeta självständigt, men är samtidigt en social lagspelare som vill ta ett aktivt ansvar för att vara med och utveckla KYC-arbetet hos kunden. Vi tror också att du som söker är öppensinnad och orädd vilket innebär att du med entusiasm tar dig an nya arbetsuppgifter, såväl högt som lågt. Du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt.
Startdatum: 2020-08-17
Plats: Stockholm
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska/Engelska