OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som trivs med kundkontakt och har ett gott sinne för ordning och administration? Då ska du söka rollen som KYC-administratör där du kommer att ha mycket kundkontakt över telefon och arbeta med både privat- och företagskunder.
Tjänsten kommer att inledas med en period för introduktion. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader. Det finns chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Din nya tjänst
Till vår kund söker vi nu ett flertal KYC/AML Administratörer till en helt ny arbetsgrupp på avdelningen Middle Office.
Övergripande fokus för avdelningen Middle Office är att säkerställa kundkännedom av hög kvalitet gällande de kunder som baserat på olika parametrar klassificeras som högriskkunder, oavsett i vilket steg i kundlivscykeln de befinner sig.
I rollen som KYC Administratör kommer du bli en viktig del i bankens fortsatta arbete med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet.
Du kommer exempelvis:
· Kontakta kunder och begära in information
· Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker
· Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig
· Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet
Vad du behöver för att lyckas
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent ser vi att:
· Du har minst 1 års erfarenhet av AML/KYC
· Du har en akademisk examen inom förslagsvis ekonomi, juridik eller annan passande utbildning för rollen
· Du har goda kunskaper i Office-paketet
· Du har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, då kontakten sker på dessa språk mot kunderna
· Du har tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat arbete inom exempelvis restaurang, butik eller vården, vilket gett dig god vana av kundbemötande
Vi ser det som meriterande om du dessutom har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och om du tidigare arbetat i kundsupport eller annan servicerelaterad roll.
För att både lyckas och trivas i rollen tror vi att du som person är noggrann och strukturerad i ditt arbete och du gillar att arbeta metodiskt. Du kan arbeta självständigt, men är samtidigt en social lagspelare som vill ta ett aktivt ansvar för att vara med och utveckla KYC-arbetet hos kunden. Vi tror också att du som söker är öppensinnad och orädd vilket innebär att du med entusiasm tar dig an nya arbetsuppgifter, såväl högt som lågt. Du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt.
Vad du får i gengäld
Att arbeta som ekonomikonsult är ett spännande och utvecklande yrke! Som konsult på Hays får du chansen att knyta värdefulla kontakter, testa och lära dig olika branscher och framför allt chansen att prova på nya arbetsuppgifter inom ekonomi. Våra uppdrag varierar då våra kunder verkar inom ett flertal branscher, både lokalt och globlat.
Som konsult på Hays har du en kontinuerlig dialog med din konsultchef och träffas regelbundet för uppföljning och aktiviteter för att ge dig stöttning under uppdraget och din fortsatta karriär. En nära relation är av största vikt för oss för att säkerställa att du trivs och mår bra i rollen som konsult hos oss.
Om Hays
Hays Specialist Recruitment är ledande inom specialistrekrytering och bemanning. Vi är experter på att rekrytera kvalificerade, professionella och kvalificerade människor över hela världen. Hays har över 10 000 anställda på 240 kontor i 33 länder i Europa, Australien, Asien, Nord- och Sydamerika.
Genom god förståelse för våra kunder och kandidater, lokalt såväl som globalt, erbjuder vi expertis inom ett brett spektra av branscher och sektorer. Sedan starten i Sverige 2003 arbetar vi inom expertområdena: Ekonomi & Finans, IT, Life Sciences, Teknik & Ingenjörer.
Vad du behöver göra nu
Låter detta intressant? Vänligen ladda upp ditt uppdaterade CV och personliga brev i vår databas https://m.hays.se/speculativeCV/ (i samma dokument). För specifika frågor om rollen kontakta rekryteringsansvarig Andrea Eugenio Silvano, andrea.esilvano@hays.com. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Nathalie Johansson
0858804337
Christin Rach
Konsult Andreas Stenlund
08 588 043 59
Konsult David Albenius
08 588 043 88
Researcher Carolina Osterman
0858804308
0704506006
Researcher Carolina Osterman
08-588 043 08
070-450 60 06
Rekryteringskonsult Mari Jehrlander
08-588 043 67
Rekryteringskonsult Ulrika Lind
0858804306
0704506004
Researcher Carolina Osterman