OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ludvika kommun växer!
ABB och STRI är världsledande inom elkraftöverföring och investerar för framtiden. Spendrups bryggeri, Säfsen Resort och gruvindustrin är andra som satsar stort. Många flyttar hit och boende finns i alla former, alltid naturnära. Vi i Ludvika kommun är entusiastiska inför framtiden. För att lyckas ännu bättre behöver vi dig!
I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. Alla resurser riktade till barn- och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola och särskola, inkl Kostorganisation i egen regi, och också individ- och familjeomsorg. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar.
Välkommen till oss på Kyrkskolan i Ludvika!
På vår skola jobbar vi för goda resultat och en trygg och trivsam skola för alla elever.
Vi söker nu en lärare i franska för årskurs 7-9. Du kommer att jobba tillsammans med andra lärare för att forma en skolmiljö där eleverna trivs bra, känner att de är trygga och utvecklas på bästa sätt kunskapsmässigt. Fokus på resultat genom att få alla elever att utvecklas så långt som möjligt är av stor vikt i ditt arbete. Samarbetet med andra lärare sker såväl inom det egna ämnet som i årskursvisa arbetslag. Du kommer att ha mentorsansvar för elever, vilket innebär att du sköter kontakter mellan hem och skola för dessa elever. Du kommer att ha din tillhörighet i ett av arbetslagen för Kyrkskolan årskurs 7-9.
Vi tror att du är en person som kännetecknas av både arbetsglädje och utvecklingsvilja. Du har god uppfattning om undervisning och bedömning utifrån LGR11. Du jobbar med formativ bedömning för att möta varje elev där den står och utveckla eleven så långt som möjligt. Du har ett inkluderande förhållningssätt till alla elever och ser det som en naturlig del av jobbet att skapa upplägg på undervisningen som gör det möjligt för varje elev att vara delaktig och aktiv i den ordinarie undervisningsgruppen.
På Kyrkskolan har vi jobbat mycket med att skapa fungerande rutiner för hur vi arbetar med särskilt stöd med åtgärdsprogram. Det är därför en fördel om du sedan tidigare har kunskaper om skillnaden mellan stöd och särskilt stöd (med åtgärdsprogram), samt att du som lärare har erfarenhet av att utreda elevens behov ur ett pedagogiskt perspektiv så att rätt stöd, alternativt särskilt stöd kan ges till elever som har rätt till detta.
Du har goda IT-kunskaper och ser IT som ett självklart pedagogiskt verktyg i vardagen. Du är en flexibel lagspelare som tycker att det bästa som finns är att arbeta med ungdomar.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Skolans ansvar för fostran
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel