Arbetsbeskrivning
Lab Manager för konsultuppdrag till Stockholm
Om vår kund
Vår kund är ett av Sveriges största fastighetsbolag och har som mål att skapa hållbara och attraktiva kunskapsmiljöer för studenter, forskare och innovatörer. Genom deras unika koncept med coworking och labbmiljöer byggs en bro mellan forskning, akademi och näringsliv där startups inom Life Science får utrymme att växa. Här samlas labbmiljöer, kontorsplatser och mötesytor för att stödja forskning och innovation.
Om rollen som Lab Manager
Nu söker vi en Lab Manager till detta unika koncept. I rollen har du helhetsansvar för labbmiljöerna och drift av Waters Open Access Lab, som erbjuder toppmodern utrustning för kemiska analyser. Du kommer att arbeta nära medlemmarna och skapa en trygg, produktiv och inspirerande labbmiljö.
Du arbetar även nära en Site Manager och en Community Manager för att stärka en kultur av kreativitet och kunskapsspridning.
Dina arbetsuppgifter
Ansvara för labben på coworking space och kontakten med medlemmarna.
Hantera Waters Open Access Lab i samarbete med applikationsspecialister från Waters.
Administrera förfrågningar om provanalys och utbilda kunder i att använda LC-MS-instrument och labbprogramvara.
Ge stöd till labbanvändare för att säkerställa en effektiv och trygg labbmiljö.
Utbilda medlemmar och kunder i labbsäkerhet och trivsel.
Hantera riskavfall samt optimera gemensamma inköp av labbtillbehör.
Säkerställa labbets affärsmässiga lönsamhet och långsiktiga hållbarhet.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högre utbildning inom Life Science och minst fem års erfarenhet av labbverksamhet, gärna med erfarenhet av vätskekromatografi och masspektrometri. Du är en lösningsorienterad lagspelare med stark kommunikationsförmåga, som trivs i en innovativ miljö. Du är prestigelös, flexibel och skicklig på att bygga relationer. Meriterande är erfarenhet av Waters LC-MS-system och projektledning.
Kvalifikationer:
Gedigen erfarenhet av Life Science-instrument och labbutrustning.
Goda kunskaper om säkerhetsföreskrifter för laboratoriemiljöer.
Erfarenhet av arbete med olika aktörer och kundgrupper.
Meriterande med erfarenhet av startup-miljöer och projektledning.
Flytande svenska och engelska.
Kundfokuserad och lösningsorienterad.
Strukturerad med god prioriteringsförmåga.
Om arbetsplatsen hos vår kund
Vår kund erbjuder en inkluderande arbetsmiljö som kännetecknas av respekt, samarbete och innovation. Med ett starkt teamfokus och en öppen kultur skapas här möjligheter att bidra till Sveriges framtid som kunskapsnation.
Välj själv - egenföretagare eller anställd konsult
Ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget, men du väljer om du vill arbeta som underkonsult med eget bolag eller vara konsult direkt anställd av Fasticon. Som anställd konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkring och tjänstepension.
Ansök idag!
Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag!
Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Anki Vistam på anki.vistam@fasticon.se eller 073-415 43 16.
Om Fasticon
Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.