Lab Operational Manager

Lab Operational Manager

Arbetsbeskrivning

Är du en person som har förmågan att få med dig människor samtidigt som du har fokus på resultat och måluppföljning? Då är den här rollen för dig och vi hoppas att du ska vilja utvecklas vidare tillsammans med oss på Intertek ScanBi Diagnostics!

Om Intertek

Vi hjälper våra kunder att se till att deras processer, produkter och system är säkra och håller den kvalitet som både myndigheter och kunder världen över förväntar sig. Det gör våra 46 000 medarbetare globalt genom att inspektera laster och fabriker, testa och certifiera allt från leksaker till medicinteknik, granska underleverantörer, certifiera ledningssystem, analysera livsmedel, oljeprodukter och kemikalier och utvärdera batterilösningar för elfordon. Bland mycket annat. Vi gör världen lite säkrare, helt enkelt!

Bringing quality and safety to life

Intertek Scanbi Diagnostics är ett analysföretag som utför analys- och kvalitetstjänster för företag verksamma inom agrobioteknik, utsädesförädling, foder och livsmedel. Vi erbjuder bland annat analyser för genotyping, sortrenhet, patogener, GMO, allergener och artidentifiering. Vi jobbar globalt och vår kundbas finns över hela världen. Vi har ett tätt samarbete med våra systerlaboratorier i Indien och Australien vad gäller metoder, metodutveckling och kunder. Vi jobbar i huvudsak med analystekniker baserade på DNA.

Om rollen

Vi söker nu en Lab Operational Manager till vårt labb i Alnarp. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start snarast.

Tjänsten innebär att vara ansvarig för den laboratoriva verksamheten och att säkerställa att resultat blir rapporterade i tid, samt att kunder är nöjda. Till din hjälp har du ett fantastiskt labb-team på ca 10 personer där vissa arbetar fulltid i labbet medan andra arbetar deltid i labbet och deltid med stödfunktioner. Du kommer ha personalansvar för dem som jobbar heltid i labbet. I din roll kommer du ha mycket kontakt med företagets kunder angående rutinärenden samt kommunikation med våra systerlabb i Indien och Australien. Tjänsten innebär även ansvar för att driva och samordna det systematiska arbetsmiljöarbetet på företaget.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Planera och prioritera arbetet inom den löpande analysverksamheten
• Fördela arbetsresurser och vid behov besluta om extra arbetsresurser
• Säkerställa att kundbeställning överensstämmer med leverans (kunden får det kunden önskar)
• Bevaka inflöde och utflöde av uppdrag/prover och säkerställa att kundfrågor besvaras
• Ansvar för kundkommunikation avseende rutinärenden
• Driva och samordna det systematiska arbetsmiljöarbetet och säkerställa så att gällande lagstiftning inom området följs
• Se till att riskbedömningar för arbetsmoment är uppdaterade och finns på plats samt att rutiner för hantering av riskavfall finns tillgängliga och efterföljs



Vem är du?

• Master inom teknik/molekylärbiologi/kemi eller liknande
• Minst fem års erfarenhet av liknande roll inom industri-sektorn
• Erfarenhet av personalledning
• Erfarenhet av labbverksamhet
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Har en stark analytisk förmåga, samt är lösningsorienterad och ansvarstagande
• Kunskap inom molekylärbiologi är meriterande
• Erfarenhet av arbete på ett ISO17025 ackrediterat labb är meriterande

Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och vill skapa resultat tillsammans med andra. Du har lätt för att samarbeta, är trygg i dig själv, noggrann men ändå flexibel. Du ses som självgående och gillar att ha många bollar i luften – du får helt enkelt saker och ting att hända!

Vi erbjuder dig

Vi är ett trevligt gäng med en prestigelös atmosfär och högt i tak. Vi erbjuder en välorganiserad introduktion och är en trygg arbetsplats med ett fördelaktigt förmånspaket.

Vi kommer gå igenom ansökningar löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Om du har frågor kring tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryterare: Carin von Matérn, carin.vonmatern@intertek.com. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl enligt GDPR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Stefan Lundin
0708 75 00 82 0708 75 00 82
HR Anita Vidovic
08 750 0324
Redovisningschef Nina Holmberg
08-750 00 00
HR Administratör Anita Vidovic
08-750 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intertek Semko AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Besöksadress

Torshamnsgatan 43
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


QC-chef

QC-chef

22 november 2024

Laboratoriechef

Laboratoriechef

19 november 2024

18 november 2024

18 november 2024