OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Medicinsk service ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Våra tjänster omfattar alltifrån laboratoriemedicin och medicinsk teknik till uppdrag inom prehospital sjukvård och forskning. Vi är cirka 2100 medarbetare i förvaltningen. Laboratoriemedicin Bas är ett specialitetsoberoende och växande verksamhetsområde i förvaltningen. Vi förser vården med diagnostik till stöd för vård och behandling samt bedriver en bred och högteknologisk verksamhet inom specialiteterna Klinisk kemi, Klinisk mikrobiologi, Klinisk immunologi samt transfusionsmedicin, provtagning och funktionsundersökningar.
Verksamheten kommer under de närmsta åren expandera ytterligare för att anpassa diagnostikutbudet för den framtida vården. För att upprätthålla kvalitet och kompetens samverkar vi kontinuerligt med övriga verksamhetsområden inom förvaltningen och har nära samarbete med både chefer, processledare och läkare inom dessa specialiteter. Tillsammans arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra metoder, flöden och processer för att skapa konkurrenskraft anpassad till sjukvårdens framtida behov.
Verksamhetens uppdrag omfattar, förutom diagnostik, även konsultverksamhet för sjukvården, utbildning av bland annat läkare och biomedicinska analytiker, samt samarbete med universitet kring aktuella forsknings- och utvecklingsprojekt.
I vår verksamhet ingår även område Bild- och laboratorieteknik som ansvarar för den medicintekniska säkerheten. Verksamheten bedrivs på tio orter i Skåne (Helsingborg, Hässleholm, Kristianstad, Landskrona, Lund, Malmö, Trelleborg, Ystad, Simrishamn och Ängelholm) och består av cirka 500 medarbetare där den största personalkategorin är biomedicinska analytiker. Vi anställer även andra yrkeskategorier så som biomedicinare, administratörer, undersköterskor och sjuksköterskor. Tillsammans svarar vi årligen ut cirka 17 miljoner provsvar.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett varierande arbete där du blir en viktig del av verksamhetens dagliga arbete och får möjlighet att påverka utvecklingen av verksamheten?
Tjänsten innefattar arbete som administratör och arbete på vår provmottagning.
Som administratör är du en oerhört viktig tillgång för verksamheten och en förutsättning för att arbetet ska flyta på smidigt och att vi ska kunna tillgodose våra kunders behov på bästa sätt.
Som administratör kommer du bland annat arbeta med:
- Fakturahantering
- Telefonservice
- Pakethantering
- Lager och inköp till verksamheten, exempelvis förbrukningsartiklar, kemikalier och reagenser.
- Uppackning och leverans till lager och de olika laboratorieenheterna.
Utöver detta är du verksamhetens kontaktperson mot hantverkare och arbetar med enklare inredning och serviceuppgifter. Arbetet innehåller fysiska arbetsuppgifter, så som lyft och transport mellan våningar.
På vår provmottagning kommer du tillsammans med dina arbetskamrater ansvara för logistiken kring de prover som kommer till verksamheten.
Tjänsten innefattar även preanalytisk provhantering, manuell och automatiserad provsortering och remisshantering. Du kommer även delta vid upplärning och utbildning av medarbetare samt föreslå förändringar och delta i förbättringsarbeten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi. Många uppgifter sker enligt skriftliga instruktioner så det krävs det att du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Du behöver även ha goda kunskaper i Word och Excel.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i laboratorium.
För att lyckas i rollen tror vi att du är ansvarsfull, noggrann, initiativtagande samt har en god kommunikativ förmåga. I rollen som administratör har du kontakt med många olika yrkeskategorier och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och alltid ger ett gott bemötande.
Du har en förmåga att behålla lugnet, även i stressiga situationer, och organiserar och prioriterar de dagliga aktiviteterna på ett effektivt sätt. Du behöver även vara flexibel och ha lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter samt variera självständigt arbete med teamarbete. Erfarenhet av preanalytisk provhantering ses som en merit.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Medicinsk service, med cirka 2 000 medarbetare, möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, mikrobiologi samt patologi. Förvaltningen bedriver även forskning och utveckling inom sina områden.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se
Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51