OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vill du bli en del av en arbetsplats som genomsyras av hög social kompetens där olikheter välkomnas? Vill du även ha ett varierande arbete där du blir en viktig del av verksamhetens dagliga arbete och får möjlighet att påverka utvecklingen av verksamheten? Då är du välkommen att söka till oss på Laboratoriemedicin bas, Servicebyggnaden i Malmö!
Laboratoriemedicin bas är ett specialitetsoberoende och växande verksamhetsområde. Vi förser vården med diagnostik som stöd för vård och behandling samt bedriver en bred och högteknologisk verksamhet inom specialiteterna klinisk kemi, klinisk mikrobiologi, klinisk immunologi samt transfusionsmedicin, provtagning och funktionsundersökningar.
Vår verksamhet kommer under de närmsta åren expandera ytterligare för att anpassa diagnostikutbudet för den framtida vården. För att upprätthålla vår kvalitet och kompetens samverkar vi kontinuerligt med övriga verksamhetsområden inom förvaltningen och har ett nära samarbete med både chefer, processledare och läkare inom dessa specialiteter. Tillsammans arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra metoder, flöden och processer för att skapa konkurrenskraft anpassad till sjukvårdens framtida behov.
Vårt uppdrag omfattar, förutom diagnostik, även konsultverksamhet för sjukvården, utbildning av bland annat läkare och biomedicinska analytiker samt samarbete med universitet kring aktuella forsknings- och utvecklingsprojekt. Även området bild- och laboratorieteknik som ansvarar för den medicintekniska säkerheten ingår i vår verksamhet. Vidare bedrivs vår verksamhet på nio orter i Skåne och består av drygt femhundra medarbetare, där den största personalkategorin är biomedicinska analytiker. Hos oss arbetar också bland annat biomedicinare, administratörer, undersköterskor och sjuksköterskor. Tillsammans skickar vi årligen ut cirka 17 miljoner provsvar.
Här på Laboratoriemedicin bas, i Servicebyggnaden arbetar idag 65 professionella och engagerade medarbetare med stor arbetsglädje. Vi är den största enheten inom laboratoriet och arbetar bland annat med automatiserade analysinstrument för allmänkemi, immunologi, koagulation och hematologiska analyser men använder oss även en del av manuella metoder. Då det är ett akutlaboratorium bedrivs verksamhet dygnet runt.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två laboratoriebiträde för tidsbegränsade anställningar till Laboratoriemedicin Bas i Malmö.
Tjänsten innebär arbete på vår provmottagning och administration. I rollen som laboratoriebiträde är du en viktig tillgång för verksamheten och en förutsättning för att arbetet ska flyta på smidigt och för att vi ska kunna tillgodose våra kunders behov på bästa sätt.
På vår provmottagning och administration kommer du tillsammans med dina arbetskamrater ansvara för logistiken kring de prover och remisser som kommer till verksamheten. Tjänsten innefattar även preanalytisk provhantering, manuell och automatiserad provsortering och remisshantering. Hos oss erbjuds du ansvarsfullt, utvecklande och självständigt arbete. Vi är ackrediterade av Swedac enligt ISO 15189 och det krävs att du aktivt deltar i vårt kvalitetsarbete samt i upplärning och utbildning av nya medarbetare och studenter.
Du kommer få möjlighet att genomgå ett internt upplärningsprogram, därefter innefattar din anställning dag-, kvälls-, helg- och nattjänstgöring.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning med naturvetenskaplig inriktning. Många arbetsuppgifter sker enligt skriftliga instruktioner så det krävs att du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av arbete i laboratorium. Därutöver är det meriterande om du har erfarenhet av preanalytisk provhantering.
För att lyckas i rollen tror vi att du är ansvarsfull, noggrann, initiativtagande samt har en god kommunikativ förmåga. I rollen som laboratoriebiträde har du kontakt med många olika yrkeskategorier och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och alltid ger ett gott bemötande. Du har en förmåga att behålla lugnet, även i situationer med högre arbetstempo och organiserar och prioriterar de dagliga aktiviteterna på ett effektivt sätt. Därtill är du flexibel och har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter samt variera självständigt arbete med teamarbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
I denna process tillämpar vi ett löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Medicinsk service är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Förvaltningen bedriver även forskning och utveckling inom sina områden.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se
Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51