Lägenhetsförvaltare inriktning uthyrning

Lägenhetsförvaltare inriktning uthyrning

Arbetsbeskrivning

Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget har ca 110 anställda, äger 3 000 lägenheter samt 45 000 m² lokaler. Utöver det ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter med ytterligare 243 000 m² verksamhetslokaler.




Beskrivning
Lägenhetsförvaltare inriktning uthyrning

Nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för att skapa de bästa förutsättningarna för våra kunder att hitta hem.

Vi har nu en plats att erbjuda som lägenhetsförvaltare med inriktning mot uthyrning. Du kommer att vara ansiktet utåt för företaget och hantera alla de delar som berörs när vi hyr ut en bostad till en kund. Du kommer även att vara delaktig i de större renoveringar vi gör för att säkerställa att våra kunder får det stöd de behöver i dessa processer.

I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, nyckelhantering, dokumentation, övrig förekommande administration.

Det är en fördel om du talar mer än ett språk och att du gillar kundkontakt, både glada och utmanande samtal.

Arbetsuppgifter
- Skapa hyresavtal samt administration av dessa avtal
- Kundkontakt via mail och telefon vid frågor om hyresavtal
- Ansvara för att marknadsföra vakanta objekt
- Ansvara för visningar av vakanta objekt, både lägenheter och garage/parkeringar
- Löpande säkerställa att nya hyreskontrakt och förändringar i hyresnivåer resulterar i korrekta hyresdebiteringar, korrekta bokföringsunderlag
- Inkassoärenden
- Administration av intresseanmälningar och kösystem
- Månadsrapportering avseende vakanser och outhyrda objekt, d v s vara delaktig i rapportering av statistik och prognoser till styrelserapport.
- Handläggning av ärenden relaterat andrahandsuthyrning, lägenhetsbyten och överlåtelser
- Hyresjuridik
- Delta i kundprocessen vid rot-projekt, evakueringsplaner etc
- Ekonomisk kunskap, gärna en utbildning eller erfarenhet av detta
- Andra på avdelningen förekommande uppgifter

Kvalifikationer
Vem är du?

Vi ser att det är en fördel om du har något års erfarenhet från att jobba med bostadsuthyrning, men vi tror också att du kan ha några års erfarenhet från att jobba i exempelvis hotell/kontorsreception dvs professionell kundhantering, gärna i kombination med andra administrativa uppgifter inom exempelvis ekonomi. Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer. Som person brinner du för service och kundkontakter. Meriterande är om du kan hantera Incit Xpand som är grunden i vår uthyrningshantering. Vi, som många andra, har hoppat på stationen Digitalisering, så bra om du har en 1:a klass biljett till detta tåg.

Du är social, en lagspelare och bra på att bygga relationer samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och kan planera dina arbetsdagar för att kunna utföra arbetet på bästa sätt. Din positiva inställning och din nyfikenhet gör att du har lätt för att lära nytt och är villig att ge det där lilla extra. Du är bra på att se helheten och har förmågan att bedöma kundernas behov. Det är önskvärt om du har minst gymnasial utbildning inom ekonomi. Du har förmågan att arbeta strukturerat, har ett gott ordningssinne och är van att samarbeta med andra och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Stor hänsyn till personlig lämplighet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Krav på körkort då bilresor ingår i tjänsten. 

Du kommer att tillhöra avdelningen Fastighet som är en sammansvetsad grupp där det är högt i tak och där vi skrattar mycket.

Vad väntar du på?

Villkor
Tjänsten är tillsvidare med eventuell provanställning till en början samt tillträde enligt överenskommelse.

Som anställd på Fabo har du bland annat flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid, tillgång till gym samt möjlighet att semesterväxla.

Övrigt


Fabos kärnvärden är Nära, Drivande, Ansvarstagande och Inspirerande. Vi värdesätter olikheter och har nolltolerans till kränkande särbehandling.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fastighet, Lägenhet & hyra
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Liknande jobb


Butiks- och Uthyrningsansvarig

Butiks- och Uthyrningsansvarig

29 oktober 2024

Medarbetare till Fritidsbibliotek, Solna stad

Medarbetare till Fritidsbibliotek, Solna stad

24 oktober 2024

Vikarierande Uthyrare

Vikarierande Uthyrare

22 oktober 2024

19 oktober 2024