OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven person med erfarenhet från lager & logistik branschen? Motiveras och attraheras du av arbete i en kundfokuserad, lösningsorienterad och prestigelös miljö? Då kan du vara den person vi söker till en nyinrättad tjänst som Lager & Inköpsansvarig till HPJ Garden AB.
Om HPJ Garden
HPJ Garden är en komplett leverantör inom trädgård, anläggning och fastighet. Vårt mål är att du under ett tak skall hitta en komplett leverantör av bl.a. gödsel, sekatörer, trästörar, uppbindning, bevattningssäckar mm. Vårt kontor och lager är lokaliserat i Habo 1,5 mil utanför Jönköping. Hos oss lägger vi fokus på att våra produkter håller högsta kvalitet. HPJ Garden är en del av Hepac Group, för mer information se www.hepacgroup.se.
HPJ Garden är i en stark tillväxt och utvecklingsfas och för att ta nästa steg och fortsätta utveckla verksamheten söker vi nu en Lager & Inköpsansvarig.
Arbetsuppgifter
Som Lager & Inköpsansvarig på HPJ Garden ansvarar du för driften av lager samt inköp av förnödenheter och utrustning kopplat till lagret såväl som upphandling och avrop gällande företagets produkter samt fraktavtal. Du bidrar aktivt till att vidareutveckla företaget och funktionen kring effektivitet, lagkrav, lönsamhet och tillväxt. Lager & inköpsansvarig har idag personalansvar för 1 medarbetare på heltid samt förekommande säsongsanställda i olika omfattning. Du rapporterar till VD samt ingår i företagets ledningsgrupp.
Arbetsuppgifterna innefattar ett övergripande ansvar för lager och inköp och att driva verksamheten mot uppsatta mål och visioner. I rollen ingår även att operativt delta i det dagliga arbetet på lagret vid behov.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
- Budget och personalansvar för lager & inköp.
- Utveckla processer för in- och utleveranser samt optimering av packstruktur.
- Utveckla och upprätthålla rutiner för reklamations och returhantering.
- Driva ökad digitalisering av lagerarbetet.
- Ansvar för service och underhåll av truckar etc.
Vi söker
Vi söker dig som är en trygg ledare med några års erfarenhet av arbete inom lager och logistik med intresse för att utvecklas inom inköp. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning alt. eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik eller liknande. Har du tidigare erfarenhet av inköp ser vi det som meriterande.
Du ser värdet av teamarbete och har själv en god samarbetsförmåga och ett arbetssätt där du samverkar framgångsrikt inom såväl det egna ansvarsområdet som gentemot andra funktioner.
Då tjänsten innefattar många externa och interna kontakter krävs det att du har en mycket god kommunikationsförmåga både på svenska och engelska i tal och skrift. Du har god datavana och erfarenhet från CRM, Office, digitala mötestjänster ex. Teams samt affärssystem och du är bekväm med att kommunicera digitalt. Truckkort samt B-körkort är ett krav.
För rätt person innebär rollen stora möjligheter att påverka samt att få ta ett stort eget ansvar och självständigt få utveckla lager och inköpsfunktionen i ett expansivt, framåt och lönsamt bolag i en intressant bransch med stark framåtanda. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Frågor om tjänsten
Vänligen kontakta rekryteringskonsult Niklas Lindomborg som nås på 0727-125573, eller niklas@rekryteringshuset.se.
Intressant?
Varmt välkommen att söka tjänsten via www.rekryteringshuset.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502