OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Prestokoncernen är en svensk familjeägd företagsgrupp med ett tiotal helägda försäljnings- och servicebolag i
Sverige och våra nordiska grannländer. Moderbolaget heter Presto Brandsäkerhet AB och har sitt säte i Katrineholm.
Presto är ett ledande säkerhetsföretag inom brandskydd mede Nordens enda fabrik för tillverkning av brandsläckare. Vi
har över 40 års erfarenhet i branschen och med 225 medarbetare omsätter vi ca 300 MSEK per år, med god lönsamhet.
Vår vision är att som en komplett partner vara ett tryggt förstahandsval för våra kunder. Vi vill vara kända för kompetens och
kvalitet, pålitlighet och hög servicenivå. För kunden innebär det att vi i uppdrag och rådgivning alltid ser till helheten för att kunna
tillhandahålla ett kostnadseffektivt brandskydd med hög servicenivå.
Arbetsuppgifter
Ansvara för Lager-/logistikhanteringen med hjälp av ca 5 medarbetare underställd Inköpschefen. Leda det dagliga Logistikarbetet med ansvar för
ankommande och utgående distribution. Utveckla Logistikhanteringen genom nära samarbete med Inköp, Försäljning/Service och Produktion.
Arbetet innehåller mycket kundkontakter.
Vem är du?
Du skall ha tidigare erfarenhet av Lager-/logistikarbete samt några års dokumenterad erfarenhet av ledande befattning. God datorvana är ett krav.
Vidare är du serviceinriktad genom att sätta kunden i centrum samt har god planeringsförmåga.
Du trivs i en miljö med högt tempo, är initiativrik, positiv och drivande för att utveckla verksamheten mot uppsatta mål.
Kontaktpersoner på detta företaget
Servicechef Erik Onken
010-4520130
Servicechef Tommy Ravinale
010-45 20 201