OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt underhåll är en viktig del i Diab:s spännande utvecklingsresa med ny teknik och automation i vår verksamhet inte minst i vår nya PET-linje. Vi fortsätter att utveckla vår verksamhet och söker nu en Lager- och inköpsansvarig inom underhåll.
Om oss
Diab är sedan 70 år tillbaka världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av kärnmaterial åt bland annat vindkraft, marin industri, flygplanstillverkning och transportsektorn. Hos oss kommer du att bli en viktig del av ett team med branschledande kunskap och starkt engagemang för att göra våra kunders produkter mer konkurrenskraftiga och hållbara.
För oss handlar framgång mycket om teamwork där varje individs bidrag har samma värde. För att nå våra gemensamma mål, måste vi alla jobba tillsammans, respektera varandra och använda vår kunskap. Som en del av Diab kommer du att vara en central del av morgondagens hållbara lösningar.
Vad du kommer att göra
Som Lager- och inköpsansvarig för Underhåll, ansvarar du för vårt underhålls- och reservdelslager och akuta inköp vid haverier. Du hanterar inköp och avrop hos leverantör. Du levererar in och rapporterar ut från lager. Du ansvarar för att rätt saker finns, i rätt mängd, i rätt tid, på lagret. Du har ett nära samarbete med verksamheten, ser till så att allt flyter och är ett stöd till underhåll, tekniker, avdelningschefer. Ett roligt jobb i högt tempo, där kvalitet, leverans och säkerhet är högsta prioritet. Du ingår i vår Servicepoint. Servicepoint är Diab:s centralpunkt för hantering av företagets förnödenheter. Ni har olika ansvarsområden men agerar back up för varandra vid behov.
Vem är du
Du arbetar självständigt och är initiativtagande och har en stark drivkraft att genomföra och avsluta dina uppgifter. Det är viktigt att du vågar ställa krav, är kommunikativ och har en förmåga att skapa goda relationer med både verksamhet och leverantörer. Du brinner för att ge god service. Som person är du effektiv, ordningsam, strukturerad och noggrann. Du är positiv och har en hög arbetsmoral där du ser möjligheter och lösningar.
Vad du behöver kunna
Du har minst 3-5 års erfarenhet inom reparation och underhåll på industri eller liknande. Vi söker dig som är tekniskt kunnig inom ett brett område gällande reparation och underhåll av maskiner. Du har goda kunskaper inom motordrift, automation, pneumatik, mekanik. Du kan tyda sprängskisser och även själv skapa ritningar vid behov. Det är meriterande om du har erfarenhet av inköp/avrop/reservdelslagerhantering.
Du har en administrativ förmåga och har goda IT kunskaper och lätt för att anamma och navigera i digitala system. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb på ett internationellt företag där du har utmärkta möjligheter att växa både personligt och karriärmässigt. Delaktighet är viktigt för oss och du kommer att få möjlighet att arbeta i olika typer av projekt. Vi är en arbetsplats som präglas av engagemang och delaktighet. Du blir del i ett team där man har en direkt och öppen kommunikation och du får möjlighet att ta initiativ och delta med en positiv attityd.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning 100 %, inom produktion, tillträde snarast. Tjänsten är placerad i Laholm. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Planeringsansvarig underhåll, Peter Sandén på telefon, 070-990 65 10
Välkommen med din ansökan senast den 31 mars 2022. Urvalet sker löpande och annonsen kan därför stängas innan sista ansökningsdag.