OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs valnämnd är, tillsammans med sitt kansli, lokal valmyndighet och genomför allmänna val och folkomröstningar på uppdrag av riksdagen och kommunfullmäktige i enlighet med gällande vallag.
ARBETSUPPGIFTER
Valnämndens ansvarar för det praktiska genomförandet av valen och ska bland annat utrusta och bemanna lokalerna där valen sker, hantera förtidsröster och sköta den preliminära sammanräkningen av rösterna. Valnämndens kansli bistår nämnden i detta arbete och leder och samordnar verksamheten.
Vår lager- och logistikansvarige ska gå i pension och vi söker nu hans efterträdare. Som lager- och logistikansvarig på valnämndens kansli har du ett av Sveriges viktigaste jobb genom att du säkerställer att allt material finns på plats så att de allmänna valen kan genomföras.
Valkansliet är en liten arbetsgrupp bestående av tre tillsvidareanställda som arbetar tillsammans mot ett mycket tydligt mål och deadline med fokus på tillit, förtroende och rättssäkerhet. Inför ett val utökas kansliet och lagret med ytterligare medarbetare.
Arbetet är omväxlande och innebär många förekommande arbetsuppgifter, såväl strategiska som operativa och administrativa. Du har det övergripande ansvaret för valnämndens lager och dess säkerhet, materialvård, inventering och inköp samt är miljöansvarig på valkansliet. Under valperioden har du även ett arbetsledande ansvar för de cirka 15-20 personer som arbetar på lagret med packning, sortering och distribution av material och röster. Du arbetar nära övriga medarbetare på kansliet och stöttar samtliga processer utifrån ditt ansvarsområde. Till uppgifterna hör till exempel rekrytering och bemanning av lager och transportpersonal inför ett val, schemaläggning och planering och organisering av lagrets verksamhet.
Arbetet är mycket intensivt under valperioden och utförs även på kvällar och helger under denna tid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet som chef eller arbetsledare och som arbetat inom lager, logistik eller liknande. Du behöver ha körkort med lägst behörighet B och kunna hantera såväl strategiska som operativa frågor. Du behöver vara stresstålig och ha förmåga att hantera människor och ha många och varierande arbetsuppgifter igång samtidigt. För att lyckas i den här rollen behöver du också vara noggrann och strukturerad samt duktig på att planera och organisera.
Meriterande är om du har eftergymnasial utbildning inom relevant område, arbetat inom den offentliga sektorn och om du har god kännedom stadens geografi. Det är även meriterande om du har arbetat inom planering och logistik och med säkerhetsfrågor.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet kräver att du är en prestigelös person som har lätt för att samarbeta. Eftersom arbetet stundom sker under tidspress och kräver snabba omprioriteringar är du en person som har hög arbetskapacitet och trivs med att tidvis arbeta under stress. Du är en bra organisatör och tycker om att arbeta både ensam och i grupp och är en person som hjälper till där det behövs.
För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att genomföras.
Intervjuer kommer ske löpande.
Tjänsten är en särskild visstidsanställning tom 30 september 2024 med eventuell möjlighet till förlängning.
ÖVRIGT
Eventuellt kan det finnas möjlighet till förlängning efter periodens slut.