Lager- och Logistikansvarig

Lager- och Logistikansvarig

Arbetsbeskrivning

Om kundföretaget
Joniglas AB är en av Nordens ledande leverantör inom specialtillverkning av glas- & glaskonstruktioner samt isolerglas. Vi levererar tillförlitliga produkter och expertis inom konstruktioner för olika applikationer, från duschar till komplexa glaskonstruktioner. Med nära samarbeten med ledande europeiska företag, garanterar vi högsta kvalitet genom hela processen. Med över 20 glasverk som tillverkar allt från isolerglas till fasadglas, levererar Joniglas AB fina resultat. Joniglas AB har för närvarande sex anställda och omsätter ca 25 miljoner. Läs mer på www.joniglas.se

Vill du vara en del av Joniglas i en självständig och övergripande ansvarsroll inom lager- och logistik?


Arbetsuppgifter
Tjänsten som lager- och logistikansvarig innebär både strategiskt och operativt arbete. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av att bevaka in- och utleveranser samt hålla kontakt med både svenska och internationella kunder och leverantörer. Planering av distribution, turbilar i slingtrafik, bokning av paketförsändelser och övriga godstransporter ingår också i ditt dagliga arbete. Rollen innebär personalansvar, arbetsmiljöansvar, fordonsansvar, inköp och fakturering samt att leda och fördela arbetet för lagerpersonal. Rollen innebär ett nära samarbete med övriga avdelningar och funktionen är central, med kontinuerligt arbete för att uppnå effektiva flöden. Tjänsten är placerad i Falkenberg och du rapporterar till VD.

Bakgrund och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en relevant utbildning samt dokumenterad erfarenhet av att leda liknande verksamheter inom lager- och logistik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av strukturerat förbättringsarbete såsom t.ex. LEAN.
Du arbetar efter att ständigt söka och driva förbättringsprojekt för att sänka kostnader, bygga starka, kompetenta och effektiva team samt relationer. För att lyckas i rollen krävs god analys- och problemlösningsförmåga för att optimera processer och flöden. Det faller dig naturligt att ha ett bra samarbete med kollegor, kunder och leverantörer. Körkort, goda språkkunskaper (engelska och tyska) samt god datavana är ett krav.

Som person är du prestigelös, lösningsfokuserad och beslutskraftig. Du är engagerad med ett kommersiellt tänk. Att bygga relationer, vara kommunikativ med en god samarbetsförmåga är för dig en självklarhet i ditt ledarskap. Struktur och god organiserings- och planeringsförmåga är en styrka hos dig.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om oss
I den här rekryteringen samarbetar Joniglas med FIRST Personalpartner.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Larsson tel +46 722 35 11 50.
Varmt välkommen med din ansökan senast 26/5 2024.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Personalpartner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2024
  • Ansök senast: 26 maj 2024

Liknande jobb


Warehouse Manager

Warehouse Manager

22 november 2024

Lagerchef till CEOS Fritzoe

Lagerchef till CEOS Fritzoe

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024