Lager- och logistikansvarig sökes till kund i Östergötland

Lager- och logistikansvarig sökes till kund i Östergötland

Arbetsbeskrivning

Vår kund söker nu en person som trivs med och har erfarenhet av ensam ansvara för ett mindre lager och logistiken i företaget.

Företaget är beläget mellan Norrköping och Linköping

Ansvarsområden

- Säkerställa leveranser till kunder genom effektiv lageroptimering samt logistik
- Utveckling, optimering och effektivisering av lagerhantering
- Reklamationshantering/returer (praktisk hantering/mot kund/leverantör)
- Support till kunder och säljorganisation
- Delaktig i uppbyggnad av rutin för reklamationshantering
- Inne sälj /enklare offerter
- Ansvarig för Inre och yttre fastighetsskötsel
- Delaktig i implementering av nytt affärssystem


Arbetsuppgifter

- Stöd till säljare (information, offerter, prislägen, lagersaldon)
- Skapa enklare offerter utifrån egen försäljning eller övriga säljare
- Ta emot reklamationer och hantera eller fördela dessa till lämplig person
- Ta emot kundorder på reservdelar via telefon, mail och besök
- Plocka, packa och boka frakt av kundorder
- Utveckla lager och logistikdelen
- Ta emot och hantera returer och från projekt/boka hämtning
- All lager administration samt samordning/styrning av olika lager
- Leta speciallösningar/äldre delar till kund
- Plocka och packa delar till ex projekt eller servicearbeten
- (packmaskiner/reparationer hos kund)
- Support till kunder i produkt- eller teknik/mekanikfrågor
- Se till att gräsytor, parkering och annan yttre fastighetsskötsel hanteras
- Enklare skötsel av inre fastighet


Kravprofil

- Erfarenhet av logistik och lageroptimering/utveckling.
- God vana av kundsupport.
- God datavana och vana av arbete i affärssystem.
- B-körkort.
- God teknisk kunskap
- Vana av försäljning inom mekanik/maskiner
- Meriterande med erfarenhet av reklamationshantering
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
- Meriterande med truckkort/kort för hjullastare


Din profil

- Mycket god planeringsförmåga, gott sinne för ordning och struktur
- Gilla att ”bygga” för framtiden och effektivisera.
- Kunna hålla fokus trots snabba förändringar och hantera många uppgifter samtidigt.
- Serviceinriktad och god kommunikativ förmåga.
- Ska tycka om utmaningar och vara uthållig i detta.
- Ha god förståelse för mekanik/teknik.


Ansökan

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Tjänsten är en anställning hos kund.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie
0115001022
Niclas Gustafsson
011-130084
Magnus Andersson
130079
Britt-Marie Landström

Evelina Nilsson

Katarina Guzik

Kristina Peltola

Britt-Marie Landström

Katarina Guzik

Regionchef Hans Hansen
0115001041

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pema People AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Besöksadress

Ektorpsgatan 6
None

Postadress

Box 2004
Norrköping, 60002

Liknande jobb


23 december 2024

Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024