Lager- och reservdelsadministratör

Lager- och reservdelsadministratör

Arbetsbeskrivning

LetMeRepair är en ledande leverantör av eftermarknadstjänster (kundtjänst / reparationer / returhantering) inom elektronikindustrin i Europa. Med mer än 800 anställda på över 20 platser erbjuder vi en helhetslösning till våra kunder över hela Europa. Vår breda kundbas omfattar nästan alla marknadsledande elektroniska varumärken och återförsäljare.
LetMeRepair Nordic med huvudkontor beläget i Uppsala är LetMeRepairs centrum för alla aktiviteter i hela Norden. För att stödja vidareutvecklingen av vår verksamhet letar vi nu efter en Lagermedarbetare med placering i Uppsala.
Arbetsbeskrivning:
Som Lager- och reservdelsadministratör på vårt reservdelslager ingår du i ett team om 4-5 personer med daglig hantering av reservdelar som primär arbetsuppgift. Flödet av reservdelar är en väldigt kritisk funktion för att vår verksamhet ska fungera effektivt.
Ditt främsta arbetsverktyg kommer vara Excel och vårt interna-, samt våra kunders olika lagersystem. Du kommer sitta mycket framför datorn och vara uppe och röra dig mellan hyllorna med jämna mellanrum. Du kommer få all träning på plats.
En dag kanske du sitter och fyller i rapporter på morgonen och efter det packar du några kartonger med defekta reservdelar som ska tillbaka till tillverkaren och registrerar returen i deras system. Efter lunch scannar du upp nya delar på hyllan medan du lyssnar på din favoritpodd och sen hjälps du och en kollega åt att skicka ut reservdelar till våra tekniker ute i landet. Innan du går hem lägger du några beställningar på delar vi kommer behöva till nästa vecka.
Din bakgrund/profil:
Vi letar efter dig som är ansvarsfull och har fokus på ordning och reda, gillar att jobba med tydliga processer samt fungerar bra i ett team med god samarbetsförmåga. Viktigt att du har lätt att lära dig att jobba i nya och flera olika system.
Då kommunikation i vår bransch, både internt och externt, är på både svenska och engelska är det viktigt att du läser, skriver och talar dessa språk obehindrat. Har du tidigare erfarenhet av att jobba med lagerhantering och lagersystem samt Excel är det dessutom meriterande.
Övrig information:
Tillträde till tjänsten är snarast möjligt med respekt för eventuell uppsägningstid. Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2022-07-17. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök via mail till job@letmerepair.se och bifoga CV och personligt brev.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Höglund, Operations Supervisor, via fhoglund@letmerepair.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Letmerepair Nordic AB UPPSALA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Postadress

HÅLLNÄSGATAN 15
UPPSALA, 75228

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024