Lageradministratör

Lageradministratör

Arbetsbeskrivning

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Trivs du med att och är bra på att skapa ordning och struktur? Är du stresstålig och kan ge service till en händelses styrd verksamhet? Då kan rollen som administratör på vårt lager vara något för dig!

Vårt lager är en stödfunktion till hela Kretslopp och vattens verksamhet, men har i huvudsak fokus på förmågan att tillhandahålla material för att laga och underhålla stadens ledningsnät. Vi tillhandahåller bland annat rör, rördelar samt tillbehör och verktyg för lagning och underhåll, vilket är en viktig del i förvaltningens arbete med att säkerställa en långsiktigt hållbar VA-försörjning.

Som administratör kommer du ansvara för lagerpåfyllnad, systemvård och att hantera leveranser och returer till och från vårt lager, vilket även innebär att du har kontakt med leverantörer och transportföretag. I din roll ingår det också att:

• Hantera inköp i vårt affärssystem IFS samt stadens inköpssystem Procedo
• Hantera prisuppdateringar uppdateringar i affärssystemet IFS
• Administrera vår lagermail
• Hantera vår porttelefon
• Arbeta med artikelvård
• Vid behov stötta övriga lagerverksamheten i deras arbete med exempelvis plockning/truckkörning
• Driva förbättringsarbete tillsammans med dina kollegor

Du kommer vara delaktig i att ta fram statistik och underlag för att ge prognoser för framtida leveranser, så att vi kan säkerställa en jämn volym som uppfyller verksamhetens krav. Du kommer även att få hjälpa till i övriga lagerverksamheten vid behov med exempelvis truckkörning, plockning av material och allehanda lagerarbete. Idag är vi 5 heltidsanställda som arbetar på lagret. I din roll som administratör kommer du att arbeta mycket nära samtliga i teamet, men också mycket med andra kollegor inom förvaltningen.

Det finns kunskaper och erfarenhet från hela förvaltningen vilket innebär att det finns gott om branschkunskap att luta sig mot. Vi är ett team där fokus är på att ständigt förbättra verksamheten, arbetsmiljön samt arbeta med våra styrkor och svagheter. Transparens och tillit är viktigt för oss!

KVALIFIKATIONER
Som beskrivet ovan är detta en roll med mycket kontaktytor, både inom förvaltningen och externt med leverantörer, entreprenörer och andra aktörer som samarbetar med Göteborgs stad. Att du trivs med och är duktig på att samarbeta är därför oerhört viktigt för din framgång i rollen. Vårt lager kräver även att du är van att arbeta både strukturerat och systematiskt, så att vi håller vår goda ordning även när det är mycket som händer.

Lagret är en viktig del för vår verksamhet och vi påverkas ibland av yttre faktorer, som längre leveranstider, produktionsbortfall hos leverantörer på grund av globala händelser. För att vi snabbt men kvalitativt ska kunna möta förändrade förutsättningar ser vi en stor fördel i att du har ett intresse för branschen, håller dig uppdaterad och på så sätt ser utvecklingsmöjligheter i verksamheten. Här finns utrymme att vidareutveckla och förbättra våra processer, vilket du förväntas vara med och driva. Ditt uppdrag kan ändras på olika sätt beroende på verksamhetens behov.

Utöver dessa egenskaper önskar vi att du har:

• Körkort B och att kunna uttrycka sig mycket bra på svenska i tal och skrift är ett krav.
• God dator- och systemvana, då du dagligen hanterar ärenden via datorn
• Erfarenhet av att arbeta i Office 365, med tyngd på Excel
• Erfarenhet av inköpsprocesser och beställningar mot lager

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem och har förståelse för hur det fungerar är det starkt meriterande. Erfarenhet av artikelvård med såsom uppdatering av leverantörspriser vid indexeringar, artikelinformation, enklare bildbehandling och dokumenthantering är också meriterande. Har du även truckkort, erfarenhet av att arbeta på lager eller VA kunskap så är även detta meriterande.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Regional Inventory Planner

Regional Inventory Planner

17 december 2024

PM Site Planner

PM Site Planner

3 december 2024