OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du driven, analytisk och strukturerad och har erfarenhet av lagerarbete och HR-administration? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team på Logent och bygga upp ett Logistikcenter/lager i Götene för vår kund Semper? Här är chansen du inte får missa!
Logent har fått förtroendet att driva logistikcentret i Götene och vi behöver nu förstärka logistikteamet med en noggrann och driven Administratör HR som kommer att ingå i ledningsteamet för siten. Dina dagar kommer att bestå av arbete med administration och uppföljning av KPIer rörande ordrar, lagersaldo, personalplanering och bemanning. Du ansvarar för anställningsavtal, ser över tidrapportering och produktivitetsuppföljning och skapar olika typer av underlag och rapporter för Site Managers verksamhetsen räkning. Bevakning av ankommande kundmail och samtal ingår även i det dagliga arbetet.
Du rapporterar till Site Manager. Tjänsten som administratör är på heltid. Du blir anställd hos Logent och en del av vårt skickliga team inom lagerlogistik.
Din profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av administration och arbete på lager samt gymnasial utbildning eller relevant utbildning inom logistik/supply chain. Du har god systemförståelse och trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter och administration. I ditt arbete är du ansvarsfull, analytisk och strukturerad. Du har hög arbetskapacitet och kan slå på en högre växel när det krävs samtidigt som du är lösningsorienterad och initiativrik och bra på att driva det egna arbetet framåt. Som person är du positiv, serviceinriktad och gillar att samarbeta med kollegor mot uppsatta mål.
Vi ser gärna att du har:
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av HR administration och grundläggande kunskaper i arbetsrätt
• Erfarenhet av arbete i affärs- eller lagerstyrningssystem såsom SAP, Movex, Astro eller Manhattan
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Intresserad av tjänsten?
Ansök om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev där du motiverar varför just du passar för rollen som Lageradministratör HR. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringschef Marie-Louise Bååth på tel 070-722 77 59 eller marie-louise.baath@logent.se
Välkommen att söka tjänsten!
Om Logent
Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logent Lager är ett affärsområde som erbjuder drift och utveckling av logistik inom lager och distribution genom outsourcing eller insourcing. Vi erbjuder kompletta lagerlösningar med mervärdestjänster som ger våra kunder kostnadsfördelar vid drift av hela eller delar av logistiken. Läs mer på www.logent.se