OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Cytiva söker vi en flexibel, driven och kommunikativ Lageradministratör med truckkort för konsultuppdrag. Trivs du att arbeta dynamiskt där ingen dag är den andra lik med ett härligt team i spännande miljö så har vi tjänsten för dig!
Om arbetet
Sektionen heter Quality & Logistics som består av tre operatörer, inspektörer, kvalitetsingenjörer och dokumentationsspecialister. För närvarande består sektionen av 12 personer. På lagret behöver man arbeta och kommunicera med många olika aktörer för samordning av de aktiviteter som sker och det är viktigt att personkemin är god då gruppen arbetar väldigt tight tillsammans. Ett högt mått av flexibilitet, kommunikativ förmåga och initiativtagande är önskvärt.
Quality & Logistics tillhör avdelning: Custom Engineering som levererar kundanpassad processutrustning till läkemedelsindustrin. Avdelningen är projektdriven med flera siter globalt varav Uppsala är den största (ca 250 anställda). Ca 200 system levereras ut årligen och det unika är att alla system är kundanpassade vilket medför att avdelningen behöver vara väldigt flexibla och anpassa sig utefter kundprojektens storlek och kunders unika behov.
Dina arbetsuppgifter
I arbetet kommer du tillgodose att ut- och inleveranser utförs enligt plan och till rätt kvalitet.
På sektionen sköts godshantering för avdelningen Custom Engineering vilket innefattar:
• In- och utleveranser av komponenter och processystem (både fysiskt och administrativt)
• Inköp av logistikrelaterat material
• Deltagande i logistikplaneringen
• Utförande av viss form av kvalitetskontroll samt ankomstkontroll av material
Tjänsten skiljer sig från en ordinär lagertjänst då de produkter som levereras är unika vilket medför att materialleveranserna sällan är likadana. Detta innebär att tjänsten är väldigt dynamisk och inte lika repetitiv som andra lagertjänster kan vara. Tjänsten ställer även högre krav på individen då man förväntas utföra både administrativa och kvalitetsrelaterade uppgifter förutom de rena logistikuppgifterna.
Om dig
Vi ser att du är en lagspelare som trivs med att arbeta i högt tempo och samtidigt kunna hålla god kvalitet och många bollar i luften. Du är noggrann, initiativtagande och kommunikativ mot både medarbetare och andra aktörer som arbetet berör.
Krav på kompetens
• Gymnasieutbildning – gärna logistik relaterad
• Tidigare arbetslivserfarenhet av lagerarbete
• God svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort B
• Truckkort – minst A2 och B1 (ledstaplare och motviktstruck)
• Goda datakunskaper samt erfarenhet av Officepaketet
Meriterande
• Erfarenhet av LEAN
• ADR/ADR-s (för väg)
• Erfarenhet av Oracle ERP
Hur du ansöker
För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan.
Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: urvalsfrågor, telefonintervju, videointervju och referenstagning. Inför anställning kommer drogtest att utföras samt utdrag ur brottsregister via Verifiera tas.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Uppdragslängd: enligt överenskommelse, önskvärd start 1/10-24. Uppdragets längd är inledningsvis sex månader med god chans till förlängning.
Placeringsort: Uppsala, Boländerna - 100% onsite
Typ av anställning: konsultuppdrag/visstidsanställning
Arbetstider: dagtid
Forma framtiden med oss!
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.