Lageradministratör sökes till Arrivas verkstäder i Lunda & Ekerö

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




Till våra bussverkstäder i Lunda och på Ekerö söker vi just nu en lageradministratör. Du kommer att vara stationerad på båda verkstäderna, vilket innebär att körkort är ett krav. Som lageradministratör har du en viktig funktion då du ansvarar för att din verkstad har ett fungerande reservdelsflöde. I din roll servar du våra bussmekaniker med material och söker upp reservdelar via webbaserade kataloger. Du arbetar även med godsmottagning och uppmärkning av material på lagerhyllor. I förekommande fall kan det också ingå att förbereda service-kit till dagens arbete enligt plan från verkstadens ledning. Du ansvarar för att hålla rätt lagervärde och i rollen ingår också att genomföra inventeringar.

Din bakgrund

Eftersom arbetet till majoriteten är administrativt ser vi att du har cirka 3 års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter, gärna inom lager. Om du har erfarenhet från transportsektorn eller verkstadsindustrin är det mycket meriterande. Har du utbildning inom reservdelshantering eller har en fordonsteknisk utbildning med inriktning på tunga fordon är det också meriterande.

Eftersom materielbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna arbeta med olika uppgifter parallellt. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att självständigt strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning.

Du har daglig kontakt med operationell inköp och medarbetare, varför du bör vara serviceinriktad och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper i Office-paketet. Som person är det naturligt för dig att hålla en ordning på lager, arbetsytor, bland verktyg och material.


Ansökningsprocess

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt. Har du frågor kontakta Verkstadschef Micael Zetterström via micael.zetterstrom@arriva.se

 Välkommen med din ansökan!

Observera! Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan. Ansökningar som skickas in på annat sätt kommer ej att kunna hanteras.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juni 2022

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


17 december 2024

Lager och kontorsansvarig

Lager och kontorsansvarig

29 november 2024

27 november 2024