Lageradministratör till Arriva Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar. Vill du vara en viktigt del av vår organisation i Kristianstad genom att arbeta med reservdelsflödet för våra bussar?
Som lageradminstratör har du en viktig roll då du är med och ansvarar för och säkerställer att driftområdets verkstad har ett välfungerande reservdelslager, att vi har rätt reservdel på plats i rätt tid.

Arbetsuppgifter
Som lageradministratör säkerställer du att det är ordning och reda på reservdelslagret. Du kommer registrera godsmottag och materialuttag i datasystemet SAP. Du genomför dagligen godsmottag, ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor
Inventering, veckovis och årsvis är en viktig del av arbetet för att säkerställa rätt lagersaldo, och ditt mål är att säkerställa att inga differenser finns i lageret.  
Du arbetar även med utveckling och ständiga förbättringar i organiseringen av lagret i din depå.
För att effektivisera och underlätta för mekanikerna förbereder du servicekit till morgondagens arbete enligt plan från 1:e mekaniker.
Dessutom kommer du följa upp leveranser och ge feedback till centrala materialplanerare och inköp.

Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av lagerarbete och lageradministration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Du måste ha mycket god datorvana då en del av din arbetstid är bakom datorskärmen för att administrera godsmottag och följesedlar. Tidigare arbete i SAP är meriterande.

Då materialbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna hålla på med många saker samtidigt. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att strukturera ditt arbete även under hög arbetsbelastning.
Du har kontakt med operativa inköpare och samarbetar dagligen med mekaniker och verkstadspersonal. Därav behöver du vara en lagspelare och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper Office paketet. Erfarenhet av att jobba i SAP är det meriterande. Vi arbetar enligt våra värderingar One Arriva, Doing the right thing, Great customer experience och Thinking beyond. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många goda kollegor och en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en mångkulturell organisation i utveckling där vi uppmuntrar initiativ i vardagen där din utveckling är viktig för oss.

Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2020-04-25. Vi arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen varför vi gärna ser kvinnliga sökanden.  Har du frågor kontakta:lars.hedvall@arriva.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2021
  • Ansök senast: 26 april 2021

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Lagerarbetare till GYMLECO

Lagerarbetare till GYMLECO

25 november 2024

Extrajobb som lagermedarbetare till Ejendals i Leksand

Extrajobb som lagermedarbetare till Ejendals i Leksand

25 november 2024