Lageradministratör Varumottagning Rosersberg

Lageradministratör Varumottagning Rosersberg

Arbetsbeskrivning

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 200 butiker i Sverige.


Dina arbetsuppgifter
Som lageradministratör på varumottagningen på Lidl är du ansiktet utåt mot våra externa chaufförer. Du brinner för att ge bra service varje dag och trivs i en koordinerande roll.
Tjänsten består främst utav administrativa arbetsuppgifter, såsom att ta emot alla inleveranser och administrera in-, ur- och ombokningar av varor. Du har mycket kontakt med både externa personer och interna avdelningar för utbyte av information. I din tjänst ingår även att göra olika korrigeringar och efterarbete för att säkerställa korrekt lagersaldo samt korrekt underlag för vidarefakturering. Du arbetar också med andra uppgifter och kan behöva hjälpa till med övriga arbetsuppgifter inom lagerverksamheten.


Din profil
Som person är du lättlärd och flexibel. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och ha många bollar i luften. Du kan jobba självständigt och är mån om att avsluta påbörjat arbete. Du är minst 18 år och har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är kommunikativ och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt har ett gott siffersinne. Förmågan att arbeta i lägre temperaturer/frysgrader är ett krav.
Tidigare erfarenhet av administrativt arbete med inbokningssystem är meriterande. Vi ser gärna att du även har tidigare erfarenhet inom lagerarbete/logistik och/eller har truckkort.

Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med provanställning på 6 månader. Då lagret är öppet under alla veckans dagar förekommer helgarbete. Tillträde är enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du självklart av kollektivavtalet Lager- och e-handelsavtalet.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. När du har skickat in din ansökan så får du ett mail som bekräftar att vi mottagit denna.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.
För att säkerställa en bra arbetsmiljö genomförs drog- och alkoholtester under rekryteringen samt löpande på arbetsplatsen. Även andra tester förekommer under rekryteringsprocessen.
OBS! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 13 april 2021

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024