OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en lageransvarig till vår verkstad i Vännäs!
Om rollen
Som medarbetare på lagret kommer du att tillsammans med övrig personal inom gruppen att ansvara för förrådshållning av reservdelar, förnödenheter och förbrukningsartiklar. I arbetet ingår expediering av förrådsvaror, hantering av inkommande och avgående gods, transaktionsregistrering i affärssystem LN, samt inventering av förrådsmateriel mm. I rollen som lageransvarig leder du och fördelar förekommande arbetsuppgifter på förrådet samtidigt som du själv är operativt verksam dagligen. Tillsammans med dina arbetskollegor utför du arbetssysslor som kan innebära allt från packning, sortering, truckkörning, etc. Du är även föreståndare brandfarliga varor samt avfallsansvarig.
Vem är du?
Du har minst 2 års erfarenhet och förväntas vara en serviceinriktad, flexibel person. Ordning och reda är en av dina styrkor och du strävar hela tiden efter att förbättra och optimera gruppens arbete. Du har en god förmåga att samarbeta och arbeta i grupp. Du har tidigare erfarenhet från lagerarbete/logistikarbete. Gärna att du har dokumenterad utbildning inom Lean Production eller motsvarande kunskaper. Du är affärsmässig och har ett utpräglat servicesinne. Du ser lösningar istället för problem.
Du kommer bland annat att jobba med:
- Leda och fördela förekommande arbetsuppgifter på förrådet.
- Vara operativt verksam i produktionen dagligen.
- Förbereda planerat underhåll genom att säkerställa materialåtkomst. Utföra inventering löpande för att säkerställa rätt lagersaldon.
- Leda utredningar som behövs för att lokalisera saldoavvikelser via Synergi.
- Rapportera saknat material eller driftstörningar enligt gällande rutin.
- Ansvarig för att ordning och reda enligt 5S efterlevs inom området.
- Ansvara för att utföra egenkontroll på utfört arbete.
- Mottagningskontroll av externt/internt gods t ex antal, okulär besiktning, mått, färgkulör, ytans utseende och skador.
- Lagerlägga godkända artiklar på förutbestämda lagerplatser.
- Lagerlägga nytt material på förråd och ombyggnation av förrådsområdena t ex hyllor och pallställningar.
- Följesedel på godkända artiklar och komponenter lagerläggs i affärssystemet LN.
- Vid felaktigheter på artiklar ska planeringen kontaktas.
- Kemikaliehanteringen, Chemweb.
- Planera vintersäsongen tillsammans med planerare så rätt utökat material finns på plats.
- Bilansvarig / truckansvarig.
Utbildning
Allmän gymnasiekompetens (2-årig). Du har relevanta IT-kunskaper och behärskar Office-paketet. Du har goda kunskaper i svenska samt engelska behärskar språket flytande både i tal och skrift. Då vi har tyska kunder så är tyska språket meriterande. B-körkort och truckkort/hjullastarkort.
Mer om tjänsten
Tjänsten kan innebära både dagtid och skiftarbete. Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Låter det här intressant?
Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta Produktionschef Peter Eriksson, mob: 070-182 07 20. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Senast den 31 mars 2021 vill vi ha din ansökan men vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om EuroMaint
Euromaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Euromaint bildades 2001. Bolaget har sitt ursprung i Statens Järnvägar och har mer än 100 års erfarenhet av kvalificerat underhåll av produktionsutrustning. Bolagets tjänster och produkter säkrar tillförlitligheten och livslängden för spårburna fordon såsom godsvagnar och passagerartåg samt lok och arbetsmaskiner.
Euromaint har en omsättning på ca 1 481 MSEK och cirka 980 medarbetare (2020). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019.
Kontaktpersoner på detta företaget
Izabela Uselis
+46723504448
Pia Reidel
Pia Reidel