OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få möjligheten att vara med och starta upp vår nya inköpsavdelning. Har du samtidigt erfarenhet av logistik/lager sedan tidigare? Skicka in din ansökan idag!
Om tjänsten
Som lageransvarig kommer du att tillhöra vår nystartade inköpsavdelning där du kommer få möjlighet att påverka hur din roll skall ser ut. Du kommer att ha ett lageransvar vilket innebär att du är den som utvecklar och implementerar processer för att vår lagerstyrning skall bli så effektiv som möjligt. Du är också den person som har full koll på allt som händer på lagret och förstår vikten av att vara närvarande för dina kollegor. Vi ser att du har arbetat med frågor som lagerstyrning, ABC-analyser och ständiga förbättringar inom lagerverksamhet. Vi ser även att du har goda erfarenheter och förståelse för logistikflöden. Resor i tjänst kommer att förekomma då vi har en lagerverksamhet på flera kontor i Sverige. Tjänsten kan i framtiden även innebära personalansvar.
Vem är du?
Krav:
- Utbildning inom logistik/produktion eller relevant arbetslivserfarenhet inom logistik/lager
- B- Körkort
- En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande:
- Lagerstyrning/Lagerhantering
- Hantering av in/utleveranser/godsmottagning
- Implementering av lagerstyrningsprocesser
- Erfarenhet från service/installationsbransch
- Tidigare personalansvar
Personliga egenskaper
Du tycker det är stimulerande att arbeta med att utveckla processer och du har ett intresse för logistik. För att lyckas i rollen behöver du vara lösningsorienterad och ha en god struktur i ditt dagliga arbete. Du gillar att ta egna initiativ och är modig då du ser utmaningar som möjligheter till att förbättra.
Vad innebär det att arbeta hos Sesol?
- Mycket frihet under ansvar
- En modern företagskultur
- En energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning
- Goda utvecklingsmöjligheter
- Goda förmåner och arbetsvillkor
Om Sesol AB
Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.
Vi är idag över 500 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping, vi har också kontor i Kalmar, Helsingborg, södra Stockholm, Göteborg, Örebro, Norrköping och Uppsala.
Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.
Vi tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetare med utbildning och certifiering.
Om anställningen
Lön: Fast lön
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid
Välkommen med din ansökan! Sök redan idag, urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.