OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Enter Sales & Distribution är ett nystartat företag som är det snabbast växande försäljning och distributionsbolag inom Telekom och hemelektronik i Sverige och Europa. Bolaget har extremt bra förutsättningar och kapacitet att växa. Teamet först är mottot vi arbetar mot och vi ser mycket fram emot framtiden.
Om jobbet
Enter Sales & Distribution söker lageransvarig i Örsundsbro. Heltidsarbete (40 tim./ vecka) till vårt distributionslager – logistikavdelning.
Vi söker en driven, noggrann och duktig person som gilla arbetet med logistik, frakt och lagerhållning. Som Leverans- & Lageransvarig arbetar du med ditt team för att ombesörja in och utgående leveranser från vårt lager i Örsundsbro. Vårt sälj-team i Stockholm skickar en order till lagret och lagerpersonalen tar emot den, behandlar den och skickar ut till kunden.
Dina uppgifter:
Ansvarig för logistiska och lager processer (inkomna och utgående leveranser, lagerhygien, mm)
Team ansvarig (Initialt en anställd under dig).
Men via ditt driv och engagemang så ansvarar du för att rekrytera in fler personer på sikt kopplat till bolagets tillväxt
Godsmottagning, kontroll, plockning, packning och boka frakt av våra varor samt bearbetning av tillhörande e-postmeddelanden och dokumentation
Lagerhållning – ansvar för ordning och reda i lagret, service-hyllorna, avdelningen
Kontakt med speditörer och andra logistikpartner
Montering av tillbehör och sampaketering
Vid behov deltagande i projekt, möten, event och mässor
Dina färdigheter:
Intresse för logistiska processer och arbete
noggrann, ärlig, ansvarsfull och alltid strävar mot att leverera hög kvalitet i sitt arbete
god planerings- och organisationsförmåga
stark förmåga att arbeta i team och med hög självmotivation
pålitlig och arbetsam
innehav av ett körkort
Truck-kort (Inget krav men bra att ha)
Detta är vad som väntar dig:
Trygg arbetsmiljö med varierande arbetstryck
en stabil och stark organisation med trevliga arbetskollegor
personliga förmåner som friskvård, personalköp, mm
en bra fast lön med möjlighet för bonus i framtiden.
Är du vår nästa medarbetare?
Vi jobbar med produkter som är högattraktiva på marknaden och som har ett högt värde. Om det låter som ett jobb för dig vänligen skicka in din ansökan med information om dig (Ansökan, CV) samt tidigast möjliga startdatum eller din uppsägningstid.
Kontakt:
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ahmed Alfredsson, Inköpschef, på 073 – 726 02 65 eller via epost a.alfredsson@entersales.com
När?
Tjänsten ska tillsättas senast första januari 2023 och rekryteringsprocessen har börjat. Intervjuer och urval sker löpande.