OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som lageransvarig kommer du ha ansvar för lagerhantering, lagersaldo, packning med ut- och inleverans, produktplanering och orderläggning. Du kommer även att följa upp och vara behjälplig kring kundförfrågningar i samarbete med säljare och VD. Arbetet innebär daglig kontakt med moderbolag i Tyskland. Du behöver därför ha goda kunskaper i Engelska i både tal och skrift. I ett bolag med 4 anställda och hög omsättning på varor gäller det att hjälpas åt där det behövs, från orderhantering och packning till kundkontakt. Du kommer att utgöra navet och tryggheten i en organisation med högt tempo och dynamisk arbetsgrupp med starkt kundfokus.
Bolaget är beläget i Mölndal med 200 m2 höglager och kontor där du kommer att samarbeta med nuvarande innehavare av rollen för en ordentlig överlämning under drygt ett år. Det finns därför möjlighet att börja tjänsten på deltid eller heltid efter överenskommelse.
I din roll som innesäljare med lageransvar kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Vara behjälplig kring diverse kundförfrågningar samt hantering av inkommande order.
- Lagerhållning
- Packning, in- och utleverans
- Lagerplanering och orderläggning mot fabrik.
Tjänsten som lageransvarig orderhanterare är en fastanställning med start i september-oktober efter överenskommelse.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av kundkontakt med ett dokumenterat servicefokus och problemlösande inställning. Är du tekniskt kunnig är det en fördel, men det är inte ett krav. Det viktiga är att kunna hålla ett service- och kundfokus och se till att kunder får svar på sina frågor, den tekniska kompetensen finns runt dig. Du behöver vara noggrann och strukturerad för att ha ordning och reda på lager och leveranser. Du kommer ha ständig kommunikation mot koncerndelar och fabriker i Tyskland och behöver goda kunskaper i Engelska i tal och skrift. I ett litet bolag med 4 anställda behöver du ha ett ansvarstagande mindset och hugga i där det behövs. Du arbetar ofta ensam i högt tempo och behöver ha självständigt driv med blick för prioritering och planering.
Viktigt för tjänsten är:
- Goda kunskaper i Engelska, tal och skrift
- B-körkort
- Erfarenhet av kundkontakt eller likvärdig erfarenhet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Spinner Nordic AB
Spinner Nordic är ett dotterbolag i den tyska koncernen Spinner Group och säljer elektronikkomponenter till kunder i Norden, bl.a. inom uppbyggnaden av 5G-nät och liknande.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
William Agervi via Adecco 010 – 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Lageransvarig, Orderhantering, logistik, Spinner Nordic, Adecco, Jobb, Job
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147