OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lageransvarig/Underhållsplanerare
Apply now
Date: 11-Nov-2021
Location: Work Location Depa Lidkoping,, Sweden
Company: Alstom
Req ID:200445
We create smart innovations to meet the mobility challenges of today and tomorrow. We design and manufacture a complete range of transportation systems, from high-speed trains to electric buses and driverless trains, as well as infrastructure, signalling and digital mobility solutions. Joining us means joining a truly global community of more than 70000 people dedicated to solving real-world mobility challenges and achieving international projects with sustainable local impact.
Vi skapar smarta innovationer för att möta dagens och morgondagens mobilitetsutmaningar. Vi designar och tillverkar ett komplett utbud av transportsystem, från höghastighetståg till elbussar och självkörande tåg, såväl som infrastruktur och signalering.
Att ansluta sig till oss innebär att ansluta sig till en global gemenskap med mer än 75 000 människor som är dedikerade till att lösa verkliga mobilitetsutmaningar och driva internationella projekt med hållbar lokal påverkan.
Lageransvarig/Underhållsplanerare
Vill du jobba på ett världsledande företag i järnvägsbranschen? Alstom Sverige söker en ambitiös och driven medarbetare till vår Supply Chain och Planeringsorganisation. Du kommer att vara lokalt ansvarig för materialhantering och operativ underhållsplanering i vår depå i Lidköping.
I depån i Lidköping utförs underhållsarbete på 8 av Västtrafiks tåg vilka ingår i pendelsystemet i Västtrafiks regi. Du kommer att vara en nyckelspelare lokalt och kommer att ingå i klustret i Väst, med totalt ca 80 medarbetare. Stationering är i Lidköping och rapportering kommer att ske till Supply Chain Manager Väst.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga Supply Chain-medarbetare såsom materialplanerare och inköpare samt vara en viktig länk mellan Supply Chain, Planering och Produktion. Du kommer att medverka i frågor som rör materialhantering, inköp och produktion samt bidra till att skapa och förbättra rutiner för företagets verksamhet och optimering av lagerutrymme och arbetsprocesser.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Tillsammans med materialplanerare styra nivåer av lagerförda artiklar samt lägga beställningar efter behov från interna och externa leverantörer
- Uppföljning och leveransbevakning av öppna order
- Ta emot varor när de anländer till depån och kontrollera att det är rätt produkt och rätt mängd samt kontrollera leveranser vad gäller skick och kvalitet
- Upprätthålla och förbättra lagerstruktur med lagerplatser och uppmärkning såväl fysiskt som i lagersystem
- Förbereda planerade uttag (kitning) från lagret av underhållsstyrt material
- Vara behjälplig vid material- och artikelnummeridentifiering vid uttag från lager
- Hantera försändelser av material till övriga depåer och upparbetande verkstäder
- Verka som lokal representant för planeringsgruppen och arbeta tätt med klustrets planeringsorganisation
- Skapa och följa upp hantering av arbetsordrar för att säkerställa rätt rapporteringskvalitet
- Bereda material mot underhållsbehovet tillsammans med övriga funktioner
Arbetet är självständigt och fritt och innebär eget ansvar. I arbetet ingår en del tunga lyft.
Erfarenhet och kompetens
- Erfarenhet av lagerarbete
- Erfarenhet av administrativa uppgifter och arbete i affärssystem och då gärna i Maximo
- Truckkörkort A + B
- B-körkort
- God datorvana är nödvändigt för att klara av arbetsuppgifterna
- Stresstålig och effektiv för att lösa problem som uppstår snabbt
- Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Analytisk och lösningsorienterad
- God samarbetsförmåga
Alstom erbjuder
Att jobba för Alstom betyder att du blir en del av ett internationellt team med hög kompetens och att du kommer att få jobba med ett av de mest eftertraktade projekten inom järnvägssektorn i Sverige.
Vår arbetsmiljö är dynamisk och positiv och vår svenska organisation växer snabbt. Vi erbjuder en innovationsdriven kultur med bra internationella karriärmöjligheter. Du kommer att få marknadsmässiga villkor, pension och försäkringar.
En agil, inkluderande och ansvarsfull kultur är grunden för vårt företag där alla erbjuds möjlighet att växa, lära och bygga en karriär. Vi tror på att uppmuntra våra anställda att nå sin fulla potential alltmedan vi värderar och respekterar dem som individer.
Kontakt och ansökan
Har du den erfarenhet vi letar efter och vill du bidra till att utveckla en redan spännande arbetsplats? Ansök gärna så snart som möjligt. Ansökningarna behandlas löpande, därför kan platsen komma att fyllas redan före sista ansökningsdag. Enbart ansökningar som kommit in via vår hemsida accepteras. Sista ansökningsdag är 2021-11-28.
För mer information, vänligen kontakta:
- Anders Edesjö, Supply Chain Manager Väst, på 0703-23 39 59
Välkommen med din ansökan!