Lagerarbetare till Brenntag Nordic

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Brenntag Nordic är en distributionsverksamhet inom Brenntag Gruppen som köper, säljer och marknadsför råvaror och kemikalier till industrikunder i hela Sverige. Våra kontor och lager finns placerade på flera strategiska platser i Sverige och våra kompetenta medarbetare och vår logistik ger en heltäckande service i hela landet.
Vårt svenska huvudkontor ligger i Malmö där vi också har lager. Vi har lager och kontor i Borås, Frövi, Täby och Kalmar.

Vi söker nu en lagerarbetare till Borås

För detta uppdrag anlitar Brenntag Nordic rekryteringsföretaget Arena personal och ansökan sker via deras hemsida. www.arenapersonal.com

Arbetsuppgifter:
Främsta arbetsuppgifter och ansvar är den dagliga driften på lagret när det gäller till exempel att nå uppsatta kvalitets- och produktivitetsmål. Personen ska vara förbättringsorienterad, arbetsmiljö- och säkerhetsmedveten.
I arbetsuppgifterna ingår truckkörning, uppdatering av materialrörelser i datasystem och tunga lyft.
Kandidaterna ska ha truckkort och god vana (motvikt), meriterande med arbetserfarenhet 3-5 år.

Detta är ett hyrrekryteringsuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Arena Personal och arbetar som uthyrd medarbetare och där efter går över till Brenntag Nordic efter överenskommen tid.



Din profil
Som Lagerarbetare hos Brenntag Nordic behöver du ta egna initiativ, vara flexibel och ha förmågan att arbeta under eget ansvar och har lätt för att samarbeta med andra.

Krav på kvalifikationer är:
• Tidigare erfarenhet av lager/förrådsarbete
• 3-årigt gymnasium eller motsvarande
• Truckkort (motvikt)
• B-Körkort
• God datorvana

För att lyckas och trivas i rollen är du van vid fysiskt arbete, är noggrann och arbetar systematiskt även i hektiska situationer. Vi vill att du har en god hälsa och fysik då du arbetar mycket med kroppen.
Uppdraget lägger stor vikt till en ansvarstagande karaktär med en god förmåga att förstå, ta till sig, utföra enligt instruktioner och känna in sin roll i teamet.


Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

För frågor om tjänsten kontakta ansvarig Konsultchef Magnus Olofsgård, tel 072-371 91 08

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 27 februari 2017

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Lagersorterare - Täby

Lagersorterare - Täby

29 november 2024