OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
thyssenkrupp Elevator Sverige fokuserar på hiss- och rulltrappsmarknaden I Sverige. Verksamheten är indelad i nyinstallation, modernisering, service och reparationer. thyssenkrupp Elevator Sverige AB har 155 anställda fördelat på fem regioner, Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Karlstad. thyssenkrupp är känt för spjutspetskvalitet inom nya hissar och rulltrappor, flexibla moderniseringslösningar samt en erkänt god service. Vi profilerar oss även som ett företag med ett starkt focus på Hälsa och Säkerhet.
Dina ansvarsområden
• Som lagerchef är du slutansvarig för samtliga lageraktiviteter.
• I din roll arbetar du dagligen med ständig förbättring av vår varuhantering till slutkund och inom lagret.
• Du kommer dagligen att säkerställa god planering, organisation och personalallokering för att hantera material och transporter till och från lagret för att kunna nå upp till den dagliga verksamhetens behov.
• Du kommer att planera och garantera givna lagernivåer, ansvara för produktidentifikation samt reparation av material och föra en daglig kommunikation med samtliga inom företaget som påverkas av lagrets verksamhet.
• Viktigast av allt så är du ansvarig för att lagret är en säker plats att arbeta på.
• Du kommer att arbeta nära och tillsammans med resten inköpsavdelningen för att skapa rätt strategier för lagrets vidare utveckling.
• Du kommer att borga för att det finns rätt processer och rutiner på plats, för att hålla lagret i ordning, uppnå bra produktkvalitet på våra artiklar samt ge god insyn för företagets leding och externa revisorer.
• Du säkerställer att vi följer en effektiv process för återtagande av material.
• Du är ansvarig för de årliga lagerinventeringarna.
• Du styr vår pågående lageroptimering inkl vårt ERP- systems master data för lager och artiklar.
• Du är den självklara kontaktytan mellan thyssenkrupp och våra tredjepartslogistikpartners.
• Du agerar rådgivare till företagets ledning inom frågor som har med reservdelar samt inköp av dessa att göra.
Din profil
• Minst 5 års erfarenhet av lagerarbete och lagerstyrning.
• Truckkort.
• God förståelse för vikten av riktiga processer, skrivna regler och “best practices” i en säker lagermiljö.
• God IT- kunskap inkl. Microsoft Word, Excel och PowerPoint för kommunikation samt optimering av dagligt arbete.
• Enastående ordningskänsla för att kunna hantera lager, verktyg och leveranser.
• Kunskap om grundläggande hälsa- och säkerhetsprinciper och procedurer.
• God förståelse för krav gällande manuell hantering.
• Bra på kommunikation och hantera olika slags människor.
• Noggrann och bra på att organisera
• Kan arbeta effektivt under stress
• Brinner för att göra det bästa av den här rollen och har ambitionen att klättra vidare I företaget.
• Svenska som modersmål Samt talar och skriver Engelska obehindrat.