OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
I mer än 160 år har Weidmüller AB varit synonymt med kraft, kompetens och tillförlitlighet inom maskinteknik, processindustri, utrustningstillverkare, energisektorn och fordonsteknik. Weidmüller AB stödjer sina kunder och partners i mer än 80 länder genom att leverera innovativt tekniska lösningar och tjänster, samt bemöter dem som jämbördiga parter. Vare sig det handlar om biltillverkning, elproduktion eller vattenhantering - klarar knappast någon av dagens industrier sig utan elektronik och bra tekniska anslutningar- och det är precis vad Weidmüller AB står för.
Gå gärna in och läs mer på hemsidan www.weidmueller.se eller via Linked In www.linkedin.com/company/weidmuller-nordic
Arbetsbeskrivning
Weidmüller AB befinner sig idag i en förändringsfas där frågor rörande Malmö-lagrets lager och logistik utvecklas. Lagret täcker Weidmüllers försäljning i Sverige och behöver optimeras bl.a. både vad det gäller artiklar samt flöde i in- och utleverans. Personen i tjänsten som lagerchef behöver därför vara en pådrivare och har en positiv inställning till att förnya- och genomföra förändring.
Tjänsten kommer att innefatta personalansvar för lager-teamet som i dagsläget består av 4-5 erfarna medarbetare. Du som ny lagerchef kommer till en början att analysera rådande flöden och arbetssätt för att succesivt påbörja resan att optimera såväl leverans och ekonomi som artikelsortimentet. Detta innebär att din dag genomsyras av såväl planering och administrering som att agera ledare och pådrivare i den dagliga driften.
Uppdraget är en rekrytering och slutgiltig kandidat kommer att erbjudas anställning direkt hos Weidmüller AB - en stor internationell aktör med huvudsäte i Tyskland. Koncernspråket är därför engelska och affärssystemet man jobbar i är SAP.
Utbildning
Du har genomfört fullständig gymnasial utbildning och har du dessutom eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi/logistik är det ett stort plus.
Du behöver ha goda kunskaper i SAP och 5S. Goda engelska kunskaper i tal och skrift.
Erfarenhet
Tidigare har du jobbat ett par år med lager- & logistik och bör absolut ha personalansvar i någon form av ledande befattning. Du har med fördel goda erfarenheter av att ha genomdrivit förändring och implementering av olika arbetssätt och processer.
Personliga kvalifikationer
Med tanke på att du har gjort liknande uppdrag tidigare anser vi att du kommer kunna vara drivande, komma med nya förslag och arbeta självständig. Det krävs också att du klarar av att genomföra och slutföra uppdrag.
Lön och anställningsvillkor
Marknadsmässig lön enl. ö.k.
Tillsvidare med initialt 6 månaders provanställning.
Ansökan
Tillsättning sker löpande så skicka din ansökan redan idag. Ansök på vår hemsida genom att bifoga ditt CV och personliga brev via länk.
Frågor besvaras av ansvarig rekryterare Niclas Arheden på tel. 07-33897675 eller på mail niclas.arheden@palmpartners.se.
Startdatum
Snarast möjligt enl. ö.k.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linus Lindersjö
0708-398731
Aron Jegers
Linus Lindersjö
0708398731