OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar.Vill du vara en viktigt del av vår organisation i Helsingborg? Arbeta med reservdelsflödet på en av de modernaste bussflottor?
Som lagerchef har du en viktig roll då du är med och ansvarar för och säkerställer att driftområdets verkstad har ett välfungerande reservdelsflöde, att vi har rätt reservdel på plats i rätt tid.
Arbetsuppgifter
Arbeta med dagliga avrop av reservdelar hos våra leverantörer.
Skapa och avsluta inköpsordrar samt registrera materialuttag i datasystemet SAP
Hantera godsmottagning och ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor
Kontering av fakturor, ansvar för hantering av följesedlar, taxeringsrapport i samband med skador
Ansvara för utveckling och ständiga förbättringar i vårt lagerarbete
Inköp av material
Förbereda servicekit till morgondagens arbete enligt plan från 1:e mekaniker
Genomföra inventeringar
Kontaktperson med inköp på huvudkontoret och vår tekniska avdelning
Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av lagerarbete och lageradministration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Det är meriterande om du har arbetat som inköpare eller inköpsassistent och om du har utbildning inom reservdelshantering eller fordonstekniskutbildning med inriktning på tunga fordon.
Då materialbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna hålla på med många saker samtidigt. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att strukturera ditt arbete även under hög arbetsbelastning.
Du har daglig telefonkontakt med våra leverantörer. Därav behöver du vara serviceminded och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper Office paketet. Erfarenhet av att jobba i SAP är det meriterande. Vi arbetar enligt våra värderingar One Arriva, Doing the right thing, Great customer experience och Thinking beyond. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många goda kollegor och en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en mångkulturell organisation i utveckling där vi uppmuntrar initiativ i vardagen där din utveckling är viktig för oss.
Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2020-05-14. Vi arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen varför vi gärna ser kvinnliga sökanden. Har du frågor kontakta Arvid Plötz på arvid.plotz@arriva.se