OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Arbetsbeskrivning: Vi söker dig som vill arbeta som Lagerchef hos vår kund i södra Stockholm. Dina övergripande ansvarsområden kommer bland annat att vara att leda medarbetarna och fördela arbetsuppgifterna. Inför varje dag planerar du det dagliga arbetet samtidigt som du lägger prognoser och följer budget. Du lämnar feedback, rekryterar personal och genomför utvecklingssamtal med medarbetarna.
Du arbetar för att den förväntade servicen mot våra externa och interna kunder når den servicenivå som vi förväntar oss. Vi vill att du eftersträvar hög kvalitét samt att kostnader och budget hålls. Leveranserna levereras rätt och i tid samtidigt som de håller hög kvalitet. Tät uppföljning med ledningsgruppen samt att information gällande störningar eller förändringar når vederbörande och kundservicen omgående blir en viktig del av ditt arbete. Vi ser att du samarbetar med teamledare och säkerställer att de arbetar effektivt och upptäcker problem i tid. Du engagerar dig i att förbättra verksamheten och ser utvecklingsområden. Vidare upprättar du åtgärder och handlingsplaner för att åtgärda de problem och eventuella brister som du ser. Du säkerställer att lagar, arbetsrättsliga regler, rutiner och företagspolicys följs samt att du underhåller utrustning och att lokalerna håller rätt standard. Som person krävs det att du visar på tydligt ledarskap, du har rak kommunikation och uppmuntrar personalen till engagemang och ser till att utveckla medarbetarna framåt.
Arbetets omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du blir anställd direkt av kunden, arbetstiderna är måndag till fredag 8-17.
Om företaget
Mer information om bolaget ges vid intervjun
Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som Lagerchef krävs det att du tidigare arbetat inom lagerverksamhet med ledarerfarenhet. Du har minst 4 års erfarenhet av att arbeta som Lagerchef eller dylikt sedan tidigare. Du har god datorvana samt att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Har du en utbildning inom logistik är detta meriterande. I dina tidigare tjänster har du arbetat med att hålla budget, med bemannings optimering samt att du har haft personalansvar. Sedan tidigare är du van vid att efterfölja regelverk kring miljö och kvalitet.
Personliga egenskaper: Vi söker dig som är driven, engagerad och trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Vi söker dig som uppfyller följande kriterier:
• Positiv och flexibel
• Lösningsfokuserad
• Strukturerad och organiserad
• Affärsmässig och kostnadsmedveten
• Problemlösare
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Emily Higgins på telefon 073-365 68 32 eller emily@2Complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Sökord: Lagerchef, personalansvar, teamledare, lager, budgetansvar
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson