OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Brinner du för lagerhantering, inventering och förrådsansvar? Vi ger dig möjlighet att arbeta för världens ledande leverantör av logistik och vara en del av vår etablering i Eskilstuna. Vår kund arbetar för en global marknadsledare i deras lansering på den svenska marknaden. Vi söker nu en lagerhanterings specialist som kommer få vara med att starta upp denna verksamhet lokalt med styrkan av det globala företaget i ryggen.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV.
Ansvarsområden
Vår kund arbetar med en globalt ledande aktör som etablerar sin svenska verksamhet med ett brett stort sortiment av produkter till svenska kunder. Du kommer få arbeta i ett nybyggt lager i Eskilstuna Logistikpark med drivna kollegor. Inledningsvis kommer du att ingå i projektgruppen med att ansvara för att övervaka alla aspekter av lagerflöden och relaterad administration, vilket innebär att du kommer att starkt bidra till framgången för verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår att utföra alla dagliga lagerhanteringsaktiviteter effektivt. Du analyserar data, undersöker och löser eventuella lagerrelaterade avvikelser, samt säkerställer noggrannhet och kvalitet för hela lagervärdet. Du granskar och uppdaterar lämplig dokumentation för att säkerställa ett robust lagerkontrollsystem. I ditt ansvar ingår att skapa korrekt och effektiv rapportering och har ett nära samarbete med lager- och kundserviceteamen samt är ett stöd åt den administrativa delen under go-live-fasen.
Arbetstider
Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Arbetstid: Mån-fre 07.00-16.00.
Kvalifikationer
Vi ser att du har en kandidatexamen i Logistik & Supply Chain Management eller liknande utbildning alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper och färdigheter i arbetslivet. Du har en god förmåga att arbeta med korta dead lines och under press. Du har en utmärkt analytisk förmåga och är en problemlösare. Vidare ser vi att du har avancerad kunskap om MS Office och erfarenhet från något Warehouse Management Systems. Du talar flytande svenska och engelska. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Du har god erfarenhet av lagerstyrning från lagerverksamhet eller tillverkningsmiljö. Med fördel har
Ansökan
Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 2020-05-27. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Vänligen kontakta Malin Widoff, +46708295624, malin.widoff@randstad.se, Konsultchef.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044