OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.
Optimera Svenska AB i Klippan söker nu en driven lagerledare redo att axla ansvaret för hela enhetens lager. För att lyckas i tjänsten ser vi gärna att du har några års erfarenhet från lagerförsäljning och att du har ett etablerat nätverk i byggbranschen i området. Vidare är det viktigt att du är strukturerad och kan arbeta mot angivna mål.
Vi erbjuder ett ansvarsfullt uppdrag där du kommer att verka i nära samarbete med enhetschef och butiksledare. Du får ett stort eget ansvar att leda personalen. För att trivas i rollen är det viktigt att du brinner för att leda och motivera din personal, samt att vara en del i det dagliga arbetet. Tjänsten är en god möjlighet för dig som vill utvecklas och är drivande, vi ser därför gärna att du med din ansökan försöker motivera varför du söker tjänsten och även motivera varför just du hade varit lämpad för rollen som lagerledare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvar för arbetsledning på lagret, snickeri och brädgård
Ansvar för godsmottagning, lagerpåfyllnad, varumärkning och utplockning. Observera att arbetet kan innebära en del tunga lyft, vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden
Ansvar för kundservice och försäljning på lagret
Ansvar för inventering och att dagliga rutiner följs
Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning gärna med logistik eller byggteknisk inriktning
Kunskap om virke och byggmaterial
Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Tidigare arbete inom byggmaterialhandel är meriterande
Datorvana
Truckkort och B-körkort krävs för tjänsten
Erfarenhet av affärssystemet Trygg samt Qlikview är meriterande
Dina personliga egenskaper:
Ledarförmåga
God social kompetens.
Uppskattar högt tempo
Serviceinriktad
Handlingskraftig och självgående
Strukturerad och planeringsförmåga
Ansökan
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV genom att följa länken och fylla i formuläret så snart som möjligt dock senast den 10 Mars.
Notera att rekrytering och urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/