Lagerlogistiker till Sulzer AB

Lagerlogistiker till Sulzer AB

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort engagemang för lagerlogistik och söker en roll att växa och utvecklas i?
Vi söker en utvecklingsinriktad logistiker som vill vara med och bidra till goda resultat, nöjda kunder och fortsatt tillväxt!


Om företaget
Sulzer Pumps är ett globalt ledande bolag inom utveckling, tillverkning och service av centrifugalpumpar och omrörare till kunder inom områden som olja, gas, vatten, vattenrening, gruvdrift, pappersindustri och liknande. Vi tillhandahåller en utmanande och givande arbetsmiljö där mångfald är värderad som nyckelfaktor till framgång.

Vårt huvudkontor ligger i Vadstena, men vi har även kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm samt servicecenters i Vadstena, Göteborg, Årsta, Karlstad och Arlöv. I Vadstena är vi idag ca 120 medarbetare.

Placeringsort för tjänsten är Vadstena och du rapporterar till Planning Manager.

Läs gärna mer om oss på www.sulzer.com


Dina arbetsuppgifter
Som logistiker har du det övergripande ansvaret för att våra dagliga flöden till och från lagret håller god kvalitet och levereras i tid. Du ansvarar även för godsmottagning av inkommande material och att synkronisera detta med planering och avrop och för löpande leveranser av färdiga produkter till våra kunder.

Genom förbättringsarbete och strategiskt skapade förutsättningar säkerställer du en hållbar lagerstruktur.

Utöver detta ansvarar du för:

• Att optimera och utveckla vår produktionslageryta och externa lager/förrådsytor
• Ansvarig för uppföljning och förbättringar av lagervärde, lageromsättning, klassificeringar, säkerhetslager och fysisk placering av komponenter
• Ansvarig för utförande, planering och uppföljning av inventering av lager
• Att effektivisera trucktrafiken i produktion


Din profil
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom lager och logistik och/eller har en akademisk utbildning med inriktning mot Logistik/Operations.

Som person är du ansvarstagande, engagerad och serviceminded. Du är välorganiserad och tar ansvar för att nå uppsatta mål och är inte främmande för att hitta nya lösningar och arbetssätt. Samarbetsvillig, självgående och lösningsorienterad är tydliga drag i din personlighet.

Datorvana och grundläggande kunskaper av Office-paketet är ett krav då du i tjänsten ska kunna rapportera i SAP och webbaserade interna verktyg. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, både i tal och skrift, eftersom vi är en del av en större koncern och samarbetar nära med våra kollegor inom Sulzer globalt.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill Rekrytering & Bemanning AB. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, 013-32 94 08. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2022
  • Ansök senast: 13 januari 2023

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024