OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstider: dagtid
Om oss:
Ventisol Brandventilatorer AB i Kristinehamn har funnits på marknaden i närmare 30 år och är idag en av Sveriges ledande leverantörer av rökluckor, kupoler och lanterniner. Våra produkter finns på många välkända byggnader i Skandinavien, bland annat på Handelshögskolan och Vasamuseet i Stockholm. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet
Vi är nu inne i en expansiv förändringsresa och behöver utöka vår personalgrupp med ett antal medarbetare.
Om jobbet:
Vi söker dig som har erfarenhet av lager/logistik och inköp.
Du kommer att arbeta i en delvis administrativ roll men även en del i produktion.
I arbetet kommer du att jobba självständigt men även i ett team. Arbetet ställer krav på ett högt tempo, noggrannhet och att du har en vilja att utvecklas med företaget.
Du bör motiveras av att lära dig nya saker och att vara en viktig medlem i ett team.
Tillsammans ansvarar teamet för säkerhet, kvalitet, leverans och effektivitet.
En naturlig del av arbetet är att jobba med ständiga förbättringar så att vi kan korta ledtider och få fram effektivare processer.
Du kommer att vara ensam ansvarig för lager/logistik och inköp. Utöver det praktiska och administrativa arbetet med lager och logistik ingår det att identifiera inköpsbehov, analysera kostnader samt följa upp leveranser. Vidare deltar du även i det strategiskt arbete för att utveckla verksamheten långsiktigt.
Genom att förstå, analysera och ta in information från marknaden och partners gör du behovsanalys för att veta vilken/vilka produkt ni ska satsa på och avropa framåt.
Du kommer att vara en nyckelperson för att bibehålla en effektiv logistikfunktion i verksamheten och se till att rätt produkter finns att tillgå.
Då vi är ett mindre företag så är personkemin oerhört viktig eftersom du kommer att ha nära kontakt med dina kollegor.
Då vi vill ha rätt person till arbetsplatsen så är personliga egenskaper mycket viktigt och vi kommer ta den tid som krävs för att hitta rätt person.
Arbetsuppgifter:
· Varumottagning och varupåfyllning
· Reklamationshantering
· Säkerställa korrekt lagerbehållning
· Inköp och beställningar
· In och utleveranser till kunder samt från leverantörer
· Ansvar över lager, ordning och reda, inventering m.m.
· God datavana då datorn är ditt främsta arbetsverktyg
· Tunga lyft förekommer.
· Mottagningskontroll, registrering och uppackning av varor
· Plocka och packa varor efter order
· Truckkörning
· Aktivt arbeta med att förbättra lagerstruktur och rutiner
· Ansvara för att leda, strukturera och hålla ordning på lagret
· Sätta prognoser för framtida utskick av produkter
Du kommer att vara ensam ansvarig för lager/logistik och inköp. I arbetet ingår det att identifiera inköpsbehov, analysera kostnader samt följa upp leveranser. Vidare deltar du även i det strategiskt arbete för att utveckla verksamheten långsiktigt.
Genom att förstå, analysera och ta in information från marknaden och partners gör du behovsanalys för att veta vilken/vilka produkt ni ska satsa på och avropa framåt.
Du kommer att vara en nyckelperson för att bibehålla en effektiv logistikfunktion i verksamheten och se till att rätt produkter finns att tillgå.
Då vi är ett mindre företag så är personkemin oerhört viktig eftersom du kommer att ha nära kontakt med dina kollegor.
Vi vill ha rätt person till arbetsplatsen så personliga egenskaper är mycket viktigt och vi kommer ta den tid som krävs för att hitta rätt person.