OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WePack AB är ett e-handelsföretag som bedriver handel i framför allt de nordiska länderna. Bland annat driver vi hemsidan lux-case.se, som specialiserar sig på försäljning av tillbehör till mobiltelefoner och annan teknisk utrustning.
Vi är nu i behov av att förstärka vårt team med en ny lagermedarbetare som kan vara behjälplig med de dagliga rutinerna på vårt e-handelslager. Tjänsten är en deltidsanställning på c:a 75%, med schemalagd arbetstid från söndag till torsdag. Du kommer att vara placerad på vårt nybyggda huvudsäte i Valdemarsro.
Lagerarbetet innebär främst hantering av inkomna beställningar från våra kunder – från plockning till packning och frankering/bokning av försändelser. Även påfyllning av produkter och utkörning av dagens beställningar är en del av arbetsuppgifterna. Tunga lyft förekommer och B-körkort är ett krav för tjänsten
Arbetet innefattar även en del administration av vårt ordersystem. Du kommer att vara behjälplig med att hantera inkomna beställningar – från att sköta utskrifter till att göra samtliga hanterade beställningar färdiga vid slutet av dagen, då betalningar ska fullbordas när beställningarna lämnar lagret för leverans till våra kunder. Avstämning av nyinkomna produkter ingår också i arbetsuppgifterna och periodvis även inventering.
Vi vill gärna att du tidigare har arbetat på ett e-handelslager och funnit att detta är rätt typ av jobb för dig. Som person är du stabil och pålitlig – en lagspelare som inte är rädd för att ta tag i det som behöver göras. Du har en helhetssyn i ditt arbete och kan anpassa dig efter det som behöver göras vid varje givet tillfälle. Arbetet kräver ett organiserat sinne och logiskt tänkande. Ett bra siffersinne är en klar fördel, då det kommer att vara många sifferkoder i omlopp under en arbetsdag. Har du någon form av eftergymnasial utbildning, eller några högskolepoäng, ser vi detta som meriterande.
Som en van datoranvändare är du snabb på tangenterna och väl bekant med ordbehandlare/ kalkylblad, samt de vanligast förekommande funktionerna i Windows. Har du arbetat med ett order-/bokningssystem tidigare är detta ett plus. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av någon form av ärendehanteringssystem. Kunskaper i Excel och Google Docs är något är meriterande.
Språkmässigt behöver du kunna hantera svenska och engelska flytande i tal och skrift (koncernspråket är engelska). Kunskaper i det danska språket kan även komma till användning i arbetet. Våra huvudsakliga försäljningsvaror är mobiltillbehör, så om du har kunskap om mobiltelefoner är detta något som vi ser som en fördel.
Vi erbjuder en tjänst full av utvecklingsmöjligheter och för rätt person finns det goda förutsättningar för att vi ska kunna fortsätta växa tillsammans.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.