Lagermedarbetare med inköpsansvar till TK Elevator

Lagermedarbetare med inköpsansvar till TK Elevator

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en nyckelspelare i ett mindre lagerteam hos en global aktör inom hissar och rulltrappor? TK Elevator söker nu efter en lagerarbetare med inköpsansvar till deras team i Stockholm. Här kombinerar du struktur, teknik och innovation i en avgörande roll. Är du en engagerad person som har erfarenhet av lagerarbete och logistik, och tycker om att arbeta med flöden och system? Då kan detta vara rollen för dig. Sök idag - urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
I denna roll hos TKE får du möjlighet att arbeta hos en ledande aktör inom hiss- och rulltrappsbranschen. Företaget utvecklar lösningar som förflyttar över en miljard människor dagligen och har ett starkt fokus på innovation, säkerhet och hållbarhet. Verksamheten omfattar områden som nyinstallation, modernisering, service och reparationer.

I rollen som lagermedarbetare med inköpsansvar kommer ditt närmaste team att bestå av två erfarna kollegor som, precis som du, brinner för modern teknik och att göra kunderna nöjda. Du arbetar med frihet under ansvar på TKE:s lager i Skärholmen, som är 600 kvm stort och ligger i direkt anslutning till deras kontor. Du kommer att hantera reservdelar, skruvar och andra mindre detaljer, samt sköta in- och utflöde av artiklar och ankommande leveranser. Dina arbetsuppgifter inkluderar också att skicka ut artiklar och hantera förfrågningar, främst via mejl, från installationsplatser för hissar och rulltrappor. Du kommer också att koordinera med deras tredjepartslager i Jordbro, där större artiklar som hissar och trappsteg finns, samt med deras mindre lager i Karlstad.

Du erbjuds:
- Möjligheten att växa mot mer ansvar eller specialisering inom lager/logistik.
- Att arbeta på en arbetsplats med högt engagemang för att optimera och modernisera mobilitetslösningar.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för in- och utflöde av artiklar, orderhantering och stöd till tekniker med reservdelar.
* Arbeta i Visma med att skapa och underhålla masterdata samt utveckla strukturer i lagersystemet.
* Utföra inköp och administrativt arbete kopplat till lager och logistik.
* Delta i lagerflyttar och säkerställa struktur och ordning i både fysiska och digitala lager.
* Samarbeta med tekniker och koordinera logistik med tredjepartslager och leverantörer.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 4–5 års erfarenhet av lagerarbete, gärna från mindre lager.
- Har teknisk förståelse för att arbeta med reservdelar och flöden i lagersystem.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då kommunikationen sker på båda språken dagligen internt och med leverantörer.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från hiss- eller rulltrappsbranschen.
- Grundläggande förståelse för Visma eller liknande lagersystem.
- Truckkort.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du är en driven och erfaren person som har god kunskap inom området. Du är initiativtagande och har förmågan att arbeta både strukturerat och självständigt, samt att du säkerställer att uppgifter utförs effektivt och med hög kvalitet. Du är kommunikativ och social, vilket gör att du enkelt kan samarbeta med kollegor och leverantörer samt skapa goda relationer som stärker verksamheten. Din förmåga att kombinera noggrannhet med en lösningsorienterad inställning gör dig till en nyckelspelare i teamet.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Övrigt:
- Arbetstider: 07–16
- Arbetskläder, skyddskor och annan nödvändig utrustning tillhandahålls av TKE.

INFORMATION OM FÖRETAGET
TK Elevator är en helhetsleverantör när det kommer till allt som rör hissar och rulltrappor. De konstruerar och tillverkar innovativa produkter för nya byggnader och moderniserar och byter ut befintlig utrustning. Deras digitala lösningar förbättrar tillgängligheten och upplevelsen för dig som passagerare och deras europeiska fabriker drivs med 100 % grön el, samt att deras produkter bidrar till att minska koldioxidavtrycket från både byggnader och städer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2024
  • Ansök senast: 21 januari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024