OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom.se är Sveriges största barn- och babybutik på nätet. Vi har marknadens största lagerförda sortiment för snabb leverans till våra kunder. Tillsammans med duktiga medarbetare skall vi ta en ledande position inom näthandel av barn- och babyprodukter i Norden.
I Jollyroom kommer du att arbeta tillsammans med personer som har unik kompetens inom näthandel. År 1996 startade vi Komplett som idag är den största aktören inom näthandeln i Norden, med cirka 400 anställda och en omsättning på 4,5 mdkr. Den första januari 2011 lanserade vi Jollyroom.se och på knappt ett år blev vi ledande näthandlare i Sverige inom barn- och baby. Vi har sedan dess lanserat jollyroom.no och snart går vi även live med vår danska och finska nätbutik. Nu söker vi dig som vill vara med att fortsätta bygga Jollyroom och nå våra högt satta mål.
Ansvar och arbetsuppgifter:
Vi söker en erfaren samt utvecklings- och effektiviseringsorienterad medarbetare till vår inleveransavdelning inom driften på Jollyroom. Som lagermedarbetare arbetar du i en fartfylld miljö med hög puls. Tillsammans arbetar avdelningen för att dagligen uppnå högt uppsatta servicemål. Arbetsuppgifter:
- Ta emot och hantera inkommande gods
- Effektivisera rutiner och processer för inleverans
- Planera lagret efter försäljningsprognoser
- Truckkörning
- Lageradministration i SAP
- Diverse montering och underhållsuppgifter
Du rapporterar till chef för inleverans.
Krav på erfarenhet och person:
Vi söker dig som brinner för logistik och utveckling av lager och arbetsmetoder. Du har flerårig lagervana från expansiva framgångsrika företag, truckkörkort (TLP10) samt truckvana. Du har en lagerbakgrund i kombination med IT kompetens. Det är meriterande om du har arbetat med näthandel eller har kunskaper i SAP.
Som person är du drivande, positiv och strukturerad. Du sporras av stort eget ansvar, stark teamkänsla, högt satta mål och trivs i en entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt. I Jollyroom är tempot och engagemanget mycket högt, varav det är viktigt att du har hög energinivå, är arbetssugen och klarar av utmanande uppgifter.
Vill du vara med oss i arbetet med att bygga det bästa lagret inom näthandel? Din ansökan innebär att du vill utmana branschen tillsammans med oss.
Vi erbjuder dig bland annat:
- En spännande tjänst i ett företag med stora ambitioner
- Möjligheter till utveckling och karriär inom företaget
- Högt tak i organisationen där du får utrymme att driva egna frågor
- Trevliga, kunniga och hjälpsamma kollegor som ser fram emot att komplettera gruppen med din styrka
- Den senaste arbetsutrustningen
- Fritt intag av kaffe, snacks, frukt och annat gott i kylen
- After works och andra trevliga tillställningar
Upplägg och ansökan:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Huvudkontor i Mölndal
- Arbetstider: Vardagar kl. 09.00-18.00 samt schemalagda lördagar
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt: Personalansvarig Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se
- Ange referens på ansökan: Inleverans
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240